FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Kustobsar 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Kustobsar


Till
översikten
Dagens lucka i julkalandern

Pär Lydmark     



Hej!

Om någon har försökt komma åt dagens lucka i julkalandern tidigare under morgonen har ni säkert märkt att det inte gick, vilket berodde på att vår ftp-server legat nere sen tidigt igår kväll.

Nu är den dock uppe igen och dagens lucka går således bra att avnjuta. Good luck!

2008-12-12 07:19:36


Maria Müntzing     



Tack för kalendern! Snyggt och kul, det piggar upp!
Jag såg kalendern för några dagar sen, och ser nu fram emot nya luckor. Finns det mer text till tärnan från fjärran, så kan mina elever få sjunga? Hälsn Mia

2008-12-12 15:41:07

 
Pär Lydmark     



Kul att du gillar kalandern! Notera dock att det bör skrivas och uttalas kalandern med a (och inte kalendern med e) eftersom den symboliseras av en kalanderlärka ;-)

När det gäller "Trängsel vid sjö och strand" så är det möjligt att jag har mer text nånstans. En gång för 5-10 år sen började jag skriva om texterna på ett antal julsånger med skådartema. Jag vet inte vad jag tänkte ha det till, men kanske var planen att jag skulle skicka det till FpV eller Roadrunner eller nåt. Jag kanske har kvar det dokumentet nånstans, där fanns nog möjligen text för resten av Gläns över sjö och strand också. Den här korta textsnutten tog jag dock ur minnet, så jag kan inte lova något. Annars kan du väl låta barnen improvisera :)

Och utan att avslöja för mycket kan det nog tänkas vara fler sångtips som dyker upp i kalandern innan julafton ...

2008-12-13 21:47:54



Svara på
detta inlägg