FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Föreningsfrågor 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Föreningsfrågor


Till
översikten
Frivilliga till sportlovaktivitet sökes

Daniel Gustafsson     



Hej hej,

Stadsdelsnämnderna i väster kontaktade nyligen GOF för att se om det fanns intresse av att ha aktiviteter för barn och ungdomar under sportlovet (v. 7), och efter en oerhört kort diskussion inom ungdomsgruppen (?) skickade vi in ett förslag på tre aktiviteter:

- Vandring på Öxnäs för att leta vinterfåglar och rovfåglar (17/2)
- Artjakt i små lag runt Amundön (20/2)
- Vandring runt Vrångö (21/2)

Dessa kommer infogas i någon form av folder som kommer skickas ut till mellan- och högstadielever i Tynnered, Askim, Högsbo, Älvsborg och Frölunda.

Nu undrar vi om det finns någon/några som är intresserade av att hjälpa till med detta? För Öxnäs och Vrångö behövs det väl egentligen inte så mycket folk (även om det skulle uppskattas), medan Amundön skulle behöva en del. Tanken med Amundö-delen är att barn och ungdomar går runt ön i små grupper tillsammans med (minst) en skådare och försöker se så mycket som möjligt (1). Jag föreställer mig att det kanske skulle behövas en tre-fyra pers till detta, med följande kvalifikationer:
- Kunna se skillnad på fåglar;
- Ha tubkikare som de kan ta med;
- Inte periodvis gripas av en patologisk lust att kasta okända barn i havet;
- Vara allmänt trevlig och städad.

Känner du dig manad att avsätta ett par timmar en dag under sportlovet, så hör av dig genom en lämplig metod.

---
(1) Detta undr förutsättning att det finns några barn och ungdomar som är intresserade alls, vilket inte alls är givet.

2010-01-15 09:22:24


Aimon Niklasson     



Hej
Ställer gärna upp på Stora Amundö på lördagen vecka 7
Aimon

2010-01-15 10:58:52


Marianne Ohlander     



Jag ställer gärna upp några timmar tis, ons eller tors i v 7 på Amundön om jag får skjuts dit.

Jag klarar att skilja på de vanligaste fåglarna och det bör väl räcka i februari. De andra kriterierna klarar jag nog också.
Men jag vill helst inte ha en större grupp än ca 3-4 personer.

Du kan kontakta mig på marianne.ohlander@gof.nu.

2010-01-15 11:02:04


Daniel Gustafsson     



Lysande! Jag återkommer med mer info längre fram.

Marianne: inget Amundön de dagarna, men om du vill med till Öxnäs på onsdagen är det inga problem.

2010-01-18 16:37:15


Marianne Ohlander     



Det vill jag gärna om tiderna passar och jag kan få skjuts. Hur dags hade ni tänkt åka? Och hur länge håller ni på?

2010-01-18 16:53:26


Marianne Ohlander     



Det vill jag gärna om tiderna passar och jag kan få skjuts. Hur dags hade ni tänkt åka? Och hur länge håller ni på?

2010-01-18 16:53:59


Daniel Gustafsson     



Hej hej,

Vill reaktualisera detta nu när sportlovsaktivitetsfoldern tydligen har skickats ut. Det är framför allt lördagen 20/2 som det är mest intressant att få folk till.

2010-02-05 15:10:52


Daniel Gustafsson     



Hej hej, båda två.

Fick det färdiga utskicket förra veckan, och följande tider gäller:

Öxnäs 09.00 vid Bärby Korsväg
Amundön 10.00 vid parkeringen
Vrångö 07.00 vid Saltholmen

2010-02-15 22:54:46


Aimon Niklasson     



Hej Daniel och Marianne!
Är det föranmälan så man vet hur många som kommer och var eller är det öppet.
Jag kan i princip åka till vilken plats som hellst (av dom tre (för att inte missförstås, men ej samtidigt!) men närmast är Amundön dit det kanske är störst möjlighet att någon kommer?
Jag har bil så jag kan samla ihop ev andra ledare om dom bor i stan och inte kan ta 58ans buss som går nästan fram (varannan går dock till Skintebo). aimon//at//bahnhof.se

2010-02-16 08:08:34


Marianne Ohlander     



Jag kan tyvärr inte följa med till Amundön (som jag helst hade velat) eller Vrångö men kommer till Öxnäs. Om du Aimon följer med dit och tänker köra bil så åker jag gärna med. Jag bor på Saltholmen och kan hoppa på var som helst där 11:ans spårvagn stannar. Ring gärna i så fall 0709-286550.

2010-02-16 10:54:33


Daniel Gustafsson     



Nej, jag glömde tyvärr helt bort att ange att det skulle vara föranmälan, så jag vet inte alls. Jag har bjudit in den befintliga ungdomsgruppen till alla tre tillfällena, dock, och med all sannolikhet kommer några av dem åtminstone under helgen.

2010-02-16 11:18:03


Aimon Niklasson     



Insåg plötsligt att det var ju olika dagar så egentligen kan jag nog bara på Lördag dvs Amundön kl 10 som jag lovat tidgare.
Om någon behöver hämtas på lördag går det fortfarande för sig.

2010-02-16 11:34:38


Gunilla Jarfelt     



Hur gick det? Hur många barn/ungdomar kom till de olika aktiveterna?

2010-02-22 10:56:57


Daniel Gustafsson     



Sammanlagt en enda, som följde med mig och Marianne ut till Öxnäs. Vi ställde in de andra två på grund av vädret. Jag kunde inte komma ifrån Hisingen i lördags för dt gick inga spårvagnar...

2010-02-22 22:09:09

 
Gunilla Jarfelt     



Osis...



2010-02-23 09:22:39



Svara på
detta inlägg