FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Kustfoto 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Kustfoto


Till
översikten
Är det den kalla vintern som gör att det är färre fåglar?

Signhild Löfgren     



Jag brukar rösta varje månad, men finner att det är färre fåglar denna månaden. Det är roligare med större urval, fast dessa var väldigt bra allihop.

Hemma i vår trädgård har fåglarna försvunnit, sorgligt nog.

2011-02-03 17:24:14


Stina Thelander     



Ja, jag är också förvånad över att det på Kustfoto bara finns 5 bilder att rösta på i januari. Jag tror dock inte det beror på att det är färre fåglar. Och inte färre fågelskådare heller; januari är ju en rätt het fågelskådarmånad. Min gissning är att våra kära fotografer är rädda att trilla i halkan med sina fina kameror och därför lämnar fotoutrustningen hemma. :-)

2011-02-04 15:29:44

 
Kerstin Martinsson     



Hej!

Efter att ha tävlat i Kustfoto under fem år har jag bestämt mig för att slutligen tacka för mig och sänder ett särskilt tack till er som röstat på mina bilder. Det har varit väldigt roligt och inspirerande särskilt när mina bilder har nått så bra resultat. Det är dock en viss press att varje månad prestera resultat. Man blir också restriktiv i att publicera bilder man kanske tänker tävla med. Sven-Olof valde ju att kliva av tävlandet för några år sedan just av denna anledning. Nu vill vi fortsättningsvis bara njuta av naturen och den vår som kommer med nya härliga fågelmotiv. Och visst är vi ute även så här års och trotsar isen men lika mycket bilder blir det naturligtvis inte.

Jag vill passa på att gratulera Marika som vann Kustfoto totalt 2010. Bra kämpat!
Skall tävlingen inspirera till fortsatt deltagande tror jag att ni som ansvarar för Kustfoto skulle behöva vara mer aktiva. Startsidan innehåller fortfarande information från 2009 och 2010 vilket skulle kunna tolkas som att tävlingen dött ut 2011. Det har också kommit förslag på forum om att på nytt byta tävlingsform vilket inte besvarats. Det innebär visserligen jobb för någon av er eldsjälar bakom Kustobsar och Kustfoto men vem vet, det kanske finns fler som skulle vilja ägna sig åt detta arbete inom vår stora fågelskådarkrets.

Hälsningar
Kerstin


2011-02-10 12:10:17



Svara på
detta inlägg