FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Föreningsfrågor 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Föreningsfrågor


Till
översikten
Fågelquiz ons 3/4 kl 19.00

Ola Wennberg     



SENASTE INLÄGGEN

Martin Alexandersson
Fågelquiz ons 3/4 kl 19.00 på Ekeliden?
Det är nog rätt många som känner mig i den här tråden, står ofta på Kråkudden men bor i Gävle. Jag åkte hit ner till Gbg och ni har ju ännu tristare fågelläge än oss! Så jag tänkte jag kunde köra en quiz med er om intresse finnes? Jag har pratat med Stina Thelander och lokalen skall vara ledig. Jag har kört ett par quiz uppe i Gävle och tänkte plocka ut ca 30 bilder ifrån dessa och köra på er. Min målsättning är att sätta dit er så hårt jag kan och helst lura någon att gissa fel artgrupp till och med på bilderna! Det blir fåglar sedda i Sverige men 0-2 bilder kan vara sedda utanför Sverige men i VP. Givetvis rättar man själv och det finns ingen prestige utan tanken är att man skall få sig några goa skratt om man blivit lurad.

Så först visar man ca 30 bilder där man får ca 1 min på sig att fundera vad det är, sedan en paus för skitsnack+egen medtagen fika, sedan genomgång och diskussion. Vi borde vara klara till 21.30

Ta med penna för quzien och fågelbok vid artgenomgång. Skriv gärna ett svar om ni tänker komma. Försöker skriva samma inlägg på kustobsar.

(någon med nyckel som skall gå? och som vet vart projektorn är, skriv det också så slipper Stina åka enkom dit för att låsa upp.)
Gilla · · Följ inlägget · för ungefär en timme sedan


2013-03-29 12:54:15

 
Stina Thelander     



Enligt text på facebook är alla välkomna klockan 19:00 till Ekliden.

2013-04-03 10:11:51



Svara på
detta inlägg