FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Torslandaviken 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Torslandaviken


Till
översikten
Varifrån tittar jag bäst över mudderdammen?

Daniel Tingdahl     



Hej,
på morgonen var jag vid Torslandaviken för att om möjligt få syn på den rödstrupiga piplärkan som jag ännu saknar. Jag parkerade vid Syrhålaparkeringen för att traska söderut vid 8-tiden, men när jag väl kom fram såg jag bara vass, vass och vass. Som plåster på såren (?) fick jag upptäcka en ägretthäger flygande över Torslandaviken, först in mot hamnen och sedan tillbaka (nytt kryss för mig!).
Men nu undrar jag: hur ska jag parkera och gå för att nå mudderdammen så att jag kan se vad som finns på den? För övrigt hoppas jag att piplärkan tar rast till imorgon kväll:)

2013-08-27 18:55:13

 
Jan Hellström     



Sväng till vänster från Öckeröleden vid Vikans Kross o Jettappen in på Arendalsvägen o sväng sedan till höger in på Hjärtholmsvägen. Sväng sedan till höger strax före Torshamnen o containerdepån då kommer du ända fram till mudderdammen. Sen får du ta dig upp på stenvallen innanför stängslet runt mudderdammen och gå runt o spana o lyssna

2013-08-28 11:41:42



Svara på
detta inlägg