FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Kvadratjakt 10 maj.

Ola Bäckman     



Officiell anmälningstråd för kvadratjakten 10 maj. Jakten har tidigare annonserats på facebook där många anmält intresse och jag ber om ursäkt för att jag glömt att posta något här tidigare.

Regler i korthet följer här:
- Kvadraten på 10x10 m ska ligga inom Göteborgs rapportområde (kommunerna Göteborg, Härryda, Partille, Öckerö och Mölndal norr om Hallandsgränsen)
- Laget ska bestå av 2-5 deltagare
- Samtliga lagmedlemmar måste se/höra en art inifrån rutan för att den ska få räknas
- Start sker vid valfri tidpunkt efter midnatt, målgång kl 12:00
- Om två lag aspirerar på samma lokal har ett lag som aldrig tidigare utnyttjat lokalen förtur framför ett lag som redan stått på lokalen
Efter tävlingen samlas vi på Ekliden där vi håller en genomgång kl 13:00.

Anmälningar kan göras direkt i den här tråden eller på kustobsar. Ange lagmedlemmar, plats och lagnamn (om det finns). Jag kommer att komplettera laglistan både här och på kustobsar vid behov.

Nu hoppas vi på bra väder och mycket fågel. Kör hårt!

2014-05-02 17:23:55


Johan Ennerfelt     



Jag och Robert tar Brännös nordspets precis som i höstas.

2014-05-02 18:41:39


Johan Svedholm     



Såhär i såväl sol- som vårtider har de slipade bedragarna i lag "Rivierans Gullögossar" börjat vädra morgonluft. Lagmedlemmarna Fredrik "Michael Crane" Kronhamn och Johan "Steve Housemartin" Svedholm har, precis som lagnamnet antyder, valt att sondera terrängen efter godtrogna offer på rivieran vid Gullö.

2014-05-09 17:53:21

 
Ola Bäckman     



Sen sammanställning som ingen ser innan tävlingen antagligen. :-)

Lag 1: 4πgeometrikerna
Karin Magnander, Björn Dellming och Markus Lagerqvist. Plats: Berget vid Vadskärsudden.

Lag 2: Team SSV. Martin Oomen, Magnus Unger och Stefan Svanberg. Plats: Vrångö

Lag 3: Vi kan älva. Elon Wismen, Andreas Nyström Wendt, Mia Wallin och Ola Bäckman. Plats: Kvillehed.

Lag 4: The Bunker Boys. Lars Carlbrand och Roger Eskilsson. Plats: Ersdalen, Hönö.

Lag 5: Olas andbo. Ola Wennberg, Andreas Andréas Hagström och Bo Brinkhoff. Plats: Skeppstadsholmen.

Lag 6: Damernas DE-light. Evamaria Ferm, Britta Svensson, Silke Klick och Stefan Andersson. Plats: Öxnäs.

Lag 7: Gryffindor. Josua Josua Smedberg, Ligia Smedberg och Hans Börjesson. Plats: Stallberget.

Lag 8: Johan Ennerfelt och Robert Ennerfelt. Plats: Brännö.

Lag 9: Rivierans Gullögossar. Fredrik "Michael Crane" Kronhamn och Johan "Steve Housemartin" Svedholm. Plats: Gullö.

2014-05-09 22:07:16



Svara på
detta inlägg