FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Anmälningstråd för kvadratjakten lördag 9 maj

Ola Bäckman     



Regler i korthet följer här:

- Kvadraten på 10x10 m ska ligga inom Göteborgs rapportområde (kommunerna Göteborg, Härryda, Partille, Öckerö och Mölndal norr om Hallandsgränsen)
- Laget ska bestå av 2-5 deltagare
- Samtliga lagmedlemmar måste se/höra en art inifrån rutan för att den ska få räknas
- Start sker vid valfri tidpunkt efter midnatt, målgång kl 12:00
- Om två lag aspirerar på samma lokal har ett lag som aldrig tidigare utnyttjat lokalen förtur framför ett lag som redan stått på lokalen

Efter tävlingen samlas vi på Ekliden (eller Torslandaviken beroende på vilka lokaler som befolkas) där vi håller en genomgång kl 13:00.
Anmälningar kan göras direkt i den här tråden eller på facebook. Ange lagmedlemmar, plats och lagnamn (om det finns). Jag kommer att komplettera laglistan både här och på kustobsar vid behov.

Fyll på nu!

2015-04-26 22:07:51


Daniel Gustafsson     



Blir det något av detta eller?

Jag vet att några som jag brukade skåda med förr funderar på att ställa upp, men det blir ju lite tråkigt om det bara är ett lag...

Kan inte komma tillbaka till Sverige bara för detta, men eftersom datumet sammanfaller med världsskådardagen ska jag och några jag känner stå hela dagen på ett ställe utanför Salt Lake City och skåda, så förutsatt att det blir något av alls så får jag väl härmed anmäla ett fusklag bestående av:

Daniel Gustafsson
Kate Savage
(En tredje person, Natascha Deiniger kommer föreviga dagen med akvarellmålningar, men jag vet inte hur aktivt hon kommer vara med i själva skådandet så anmäler inte henne som lagmedlem så slipper vi missa arter på det)

Lokal:
Lee Kay Ponds, Salt Lake County, Utah, USA
Så långt utanför Göteborgs rapportområde, och således inte officiellt med och tävlar, men å andra sidan är det inom cykelavstånd snarare än transatlantiskt flyg.

En hyfsat bra lokal, med ca. 55-60 arter varje gång jag är där, inklusive nästan alla andarter i området, lite vadare, och en hel del mås. Ett av få ställen här i öknen som alltid har vatten:
https://goo.gl/maps/e1YjB
Pittoreskt insprängt mellan en skjutbana, ett par dammar där förgiftat vatten från gruvorna renas, och stadens soptipp, och i närheten av både flygplatsen, två motorvägar, och ett industriområde. De kan konsten att välja lokal, fåglarna.
Har under april haft rariteter som småskrake och silltrut, förutom dussinarter som präriemås, blåvingad årta, snöhäger, bälteskungsfiskare, sångsparv, prärietrana och hedpiplärka.

2015-05-02 20:05:47


Ola Bäckman     



Ja det blir av. Vi är fem lag anmälda i nuläget.

2015-05-03 21:25:38

 
Ola Bäckman     



Då så! Följande lag är anmälda för morgonens batalj. Vi samlas vid modellflyget, Torslandaviken kl 13:00 för genomgång av dagens artkavalkad.

1) "Ola-Connys andbo" bestående av Andreas Hagström och Ola Wennberg. Lokal: Kippholmen

2) Evamaria Ferm, Stefan Andersson, Britta Svensson och Silke Klick. Lokal: Öxnäs

3) Karin Magnander, Magnus Rahm och Markus Lagerqvist. Lokal: St Amundö.

4) "Björkö Beach Boys" bestående av Kristoffer Lager och Peter Hamrén. Lokal: Björkö.

5) "Barbros pojkar" bestående av Roger Eskilsson, Peter Sylvén, Lars Carlbrand och Barbro Björkman. Lokal: Hönö

6) Jesper Nilsson, Björn Larsson och Svante Martinsson. Lokal: Torslandaviken.

7) "Kvilles Hedningar" bestående av Krille Hed, Mia Kvillin, Älvon Nordrén och Ola Kvillebäckman. Lokal: Kvillehed, Nordre älv.

Hoppas alla får en härlig kvadratupplevelse!

2015-05-08 10:59:13



Svara på
detta inlägg