FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Line Band - Fåglar i Göteborgsområdet

Christer Fält     



Jag har nu startat en Line Band grupp som heter "Fåglar i Göteborgsområdet" och det är gratis att gå med och det är också gratis att larma och lägga upp bilder med mera i gruppen.

I Line Band gruppen "Fåglar i Göteborgsområdet" kan man larma fåglar som ses i följande kommuner: Göteborg, Härryda, Mölndal, Partille, Öckerö, Kungsbacka och Kungälv.

I Line Band gruppen är det okej att larma ut vanliga fågelarter, mellanvanliga fågelarter och sällsynta fågelarter.

Man behöver endast förhålla sig till en tumregel: Har det larmats många lövsångare i dag och den senaste tiden? Om svaret är ja bör man avstå för tillfället. Måttfullhet gällande vanliga arter i larmtrafiken är med andra ord tumregeln. Mellanvanliga och sällsynta arter larmas utan restriktioner.

Avslutningsvis så behöver man inte vara ekoskådare eller bosatt i någon av de aktuella kommunerna för att vara med i Line Band gruppen "Fåglar i Göteborgsområdet".

Inviting you to Band!
band.us/n/a6a4p2F2Fff4f

2016-03-16 22:35:40

 
Christer Fält     



Mitt beslut att starta Line Band gruppen var förhastat, närmast puckat. Så jag avslutar den gruppen, upp som en sol och ned som en pannkaka med andra ord.

Däremot kommer jag inte återvända till sms gruppen GBG300, det är ett avslutat kapitel för mig.

2016-03-17 21:06:40



Svara på
detta inlägg