FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Atlasinventeringen 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Atlasinventeringen


Till
översikten
Göktyta

Tom Ekman     



Hej!
Det är ju onekligen mycket trevliga fågelgrannar som vi fått här i Backered. Vi får hålla tummarna att det kan bli en lyckad häckning.
Några frågor: Vilken atlasruta ligger lokalen Backered i?
Vad jag kan se går gränsen i fårhagen pricis längs vägen, så lokalen borde väl inte tillhöra rutan Djupedal utan rutan norr om den?
Finns det några bra tips om hur man kan hitta det eventuella boet? Jag har satt upp en starholk. När jag får tid skall jag tillverka riktiga göktyteholkar.
Tom Ekman

2005-05-10 18:56:16

 
Peter Strandvik     



Tjänare Tom!

Om Backered är rätt placerat på kartan (vilket jag tycker det ser ut som), ligger platsen i 7B4ESO, du kan gärna skriva in atlaskriteriet direkt på Svalan, när du rapporterar arten!

Förutsatt att platsen överensstämmer med punkten på kartan. Lite lurigt med en "rutgräns" så nära.

"Asplunden", strax S om Backered, ligger i den sydligare rutan 7B3ENO, så du kan ange den lokalen för rapporter från den sydligare rutan.
En bra översikt, med karta, får du via Svalan o i hö-spalten
Atlasinventering i Gbg m omnejd.
Där kan du klicka på kartan o få fram en liten utskrivbar karta + vilka arter som år reg i resp ruta!!

Ang holkar, finns det ritningar på SOF:s hemsida, www.sofnet.org.

Som sagt!
Kul med tytor!!

Hälsn
Peter S

2005-05-11 08:41:51



Svara på
detta inlägg