FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Torslandaviken på väg att bli soptipp

Niklas Aronsson     



Mitt i backsvalekolonin i Torslandaviken hänger en halvt nedstörtad husvagn med texten "shit happens" påmålad. Runt omkring kolonin finns åtminstone tre utbrända bilvrak.
På andra sidan viken, vid "pumpstationen", nära modellflyget, har någon bränt kablage för att utvinna koppar med resultatet att det dräller av plasthöljen och metallbitar.
Det är för sorgligt att området runt Torslandaviken har blivit en tummelplats för dumpning av stulna(?) bilar och allmän nedskräpning.
Det känns som om den här aktiviteteten ökat de senaste åren, och det är svårt att veta hur man kommer tillrätta med det.


2005-08-13 21:43:28

 
Fredrik Kronhamn     



Hade inte kommunen någon kampanj i fjol eller förfjol när allmänheten kunde tipsa om illegala dumpar som sedan städades upp? Jag tror det är någon återkommande historia.

Aktiviteter av det här slaget har förekommit i viken så länge jag kan minnas. Platser som det här drar ju alltid bus till sig. Avstyra det är nog svårt. Kanske kan GOF sätta upp en övervakningskamera? :-)


2005-08-16 11:13:57



Svara på
detta inlägg