FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Svalan 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Svalan


Till
översikten
Varför når jag inte Artportalen?

Ingemar Åhlund     



Sedan igår (måndag) morse kan jag inte längre nå Svalan. Det enda besked jag får är "Ett anslutningsfel har inträffat". Andra sidor, som t ex Kustobsar, når jag utan problem. Några tips?

Ingemar Åhlund

2005-09-20 07:44:27


Magnus Unger     



Jag kan nå svalan utan problem, däremot hade jag lite strul i söndags kväll. Har du fortfarande problem?

2005-09-20 07:55:12


Pär Lydmark     



Jag saxar följande förklaring från Johan Nilsson på Svalan (från samma diskussion som pågått på Brevduvan senaste dagarna):

"Tydligen är det Telenor som gjort fel i sin trafik mot SUNET. Detta uppstod i söndags och höll i sig under hela måndagen och pågår fortfarande."

"Tydligen verkar det vara en större routingpunkt ute i landet som har problem"

I och med detta verkar det vara så att vissa internetleverantörer har problem att nå Svalan. När det kan vara avhjälpt vet jag inte.

2005-09-20 11:46:12


Pär Lydmark     



Kan väl i sammanhanget även nämna att SOF:s hemsida däremt för tillfället ligger nere. Detta har också dryftats på Brevduvan, och beror tydligen på något problem med den Teliaserver som SOF:s sida ligger på. Har pågått någon vecka och är ännu inte uppklarat.

2005-09-20 11:58:39

 
Ingemar Åhlund     



Tack för de svaren, Magnus och Pär! Nu (13:00) fungerar det som vanligt igen.

2005-09-20 13:02:37



Svara på
detta inlägg