FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Observationer 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Observationer


Till
översikten
Hökugglan i Härryda

Magnus Unger     



Det var ju väldigt kul med denna länge efterlängtade art för många på göteborgslistan.

En sak som besökande skådare dock skall vara uppmärksamma på är att det kan röra sig om två olika individer längs motorvägen.

Den första obsen igår den 11 mars gjordes 3-4 km öster om Ryamotet, avfarten till Kinna/Skene (väg 156), dessutom sågs den 12:00 idag den 12 mars också en bra bit öster om motet. Sedan hittade ju Tina den vid 15-tiden alldeles intill motet där den sedan uppehöll sig under resten av dagen.

Kan det vara ytterligare en uggla 3-4 km öster om motet, ni som besöker lokalen i morgon kan väl köra längs motorvägen till nästa mot för att kolla så det inte sitter ytterligare en längre österut.

2006-03-12 18:18:06

 
Daniel Gustafsson     



Hej!
Om någon planerar att åka ut och titta efter hökugglan någon eftermiddag under veckan (eller helgen), skulle jag uppskatta om jag kunde få åka med. Jag har själv inte körkort, nämligen, och hittar i stort oerhört dåligt utanför 20-kupongsområdet. Jag har telefonnummer 031-406349, och kan med lätthet ta mig var som helst i stan för att plockas upp.
Mvh,
Daniel

2006-03-14 10:23:36



Svara på
detta inlägg