FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Atlasinventeringen 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Atlasinventeringen


Till
översikten
Tack alla ugglespanare!

Niklas Aronsson     



Fantastiska 20 personer kom när det var dags att finkamma Härrydas skogar efter ugglor.
Söndagens väder var okej, men inte lysande. Resultatet blev trots det helt okej. Totalt gav uppropet och söndagens spaningar 13 kattugglor, 1 pärluggla och 1 sparvuggla. Samtliga ugglor okända sedan tidigare.
Suveränt tycker jag.
Håll utkik efter nya upprop.
Min mailadress är niklas.aronsson@pratminus.se


2007-03-12 12:11:01


Björn Dellming     



Ja det var kul! Var satt pärlugglan förresten? Var det den vid Yxsjön? Ser inte att den är rapporterad från inventeringskvällen...?

2007-03-12 13:19:56


christer johansson     



Jättekul som sagt att så många kom på inventeringskvällen.

Pärlugglan hördes av en kille som bor norr om Slättebacketjärn och hörde den i södra delen av denna sjön 04.00 i lördags. Vill man in och lyssna efter den är näsetvägen en bra väg att ta sig in på. Där är dock en del hus/fritidshus i området. Vidare var fyra av kattugglorna sådana som vi fick tips om som hörts i området, (men ej under inventeringskvällen).

Nu är ugglerutorna i Härryda betydligt mer välfyllda än tidigare. Tusen tack.

Varför inte upprepa detta senare under våren med nattsångare?


2007-03-12 14:05:07

 
Elon Wismén     



Efter dagens lätesstudier är jag tämligen säker på att Kjell Pettersson och jag hörde en pärlugglas varningsläte vid Stora Issjön igår kväll (ca 19:30), men det fattas än så länge några procent upp till de säkra 100...

2007-03-12 17:23:31



Svara på
detta inlägg