FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Svalan 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Svalan


Till
översikten
Tips till exkursionsdeltagarna till Brudarebacken 11/9 08

Hampus Lybeck     



Det var ju en hel massa folk med oss till backen idag (28 st), men de flesta står inte som medobservatörer på de fågelobservationer jag rapporterade in efteråt. För den som ändå skulle vilja stå som medobservatör så kommer här en liten lathund:

1. Logga in på svalan (http://artportalen.se/birds
2. klicka på fliken "visa fynd"
3. klicka därefter på fliken "period" och pricka för "sök på datum". Fyll sedan i korrekt datum i fälten om det inte står där redan.(genom att inte fylla i "art" kommer alla arter med.)
4. Klicka på knappen "uppdatera"
5. klicka på länken "region"
6. Fyll i "Brudarebacken" i fältet med texten "ange lokalnamn" och klicka på "sök". Klicka därefter på länken "Brudarebacken, Göteborg som dyker upp nedanför.
7. klicka på fliken "administrera fynd". Nu ska alla dagens observationer komma upp i en lista. Längst ned till höger finns knappar för att bläddra fram och tillbaka bland obsarna. På sida 2 börjar de obsar som jag lade in och som gäller den period exkursionen pågick (och lite före).
8. Klicka på kikaren bredvid rapportörens (mitt) namn och följ sedan instruktionerna i popup-fönstret för att lägga till dig själv som medobservatör.

Observera att medobservatörer tillagda i efterhand inte syns på kustobsar utan bara i svalan.

2008-09-11 19:59:42



Svara på
detta inlägg