FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Resa till USA

Magnus Eriksson     



Ska till Washington DC
Såg att det finns några olika fågelböcker för norra USA. Någon som har något bra tips på en bra fälthandbok? Liknande fågelguiden för europa.

Jag kommer dessvärre inte ha mycket tid till fågelskådning utan endast ha en chans att se omgivningarna i Washington DC någon som råkat varit dit och har några bra tips på bra platser i närheten eller några böcker/websidor som beskriver platser där?

2008-10-20 23:52:42


Markus Lagerqvist     



Sibley, David Allen: "The Sibley Guide to Birds"
är en riktigt bra guide till USA/Kanada.

2008-10-21 06:42:37


Ola Bäckman     



"National Geographic Field Guide to the Birds of North America" köpte jag när jag var i Florida. Det var den enda bra jag hittade på plats men jag är riktigt nöjd med den. Tycker den påminner en del om fågelguiden i känsla och upplägg.

2008-10-21 07:44:29


Håkan Thorstensson     



Sibleys bok som Markus rekommenderar är tämligen stor till formatet, kanske bättre att sikta på den till formatet mindre men till texten utförligare versionen "Birds of Eastern North America" (210kr på Naturbokhandeln).

National Geographic som Ola nämner ovan är behändig till formatet, illustrationerna är däremot av varierande kvalitet (många uppdaterade, men tyvärr en hel del hopplöst föråldrade).

Beträffande lokaler finns en bok som heter A Birder's Guide to Metropolitan Areas of North America, dock vet jag ej om Washington DC finns med. Annars finns två rapporter här
http://www.travellingbirder.com/birdwatching/birding_District%20of%20Colombia.php?from=1&to=12




2008-10-21 08:23:56


Magnus Eriksson     



Härligt, tackar för hjälpen. *loggar in på naturbokhandeln*

2008-10-21 08:39:15


Aimon Niklasson     



En bok som inte är så väl känd är
American bird conservancy's field guide
10.5x21.5x2 cm
med huvudförfattare Grigg. Jag har en upplaga från 1997
Harper perennial. Troligen finns den i senare upplaga.
Där finns fina bilder om inte annat på de 7 utrotade arterna ifall du skulle finna en sådan!
Den tycker jag har rätt bra bilder målade i miljön ungefär a la Jonsson och har flera pedagogiska finesser och med karta och text tillsammans med bilden förståss
Du får gärna kika i den om du vill

2008-10-22 11:51:00

 
Aimon Niklasson     



Glömde bokens titel
All the birds of North America!

2008-10-22 12:09:54



Svara på
detta inlägg