FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Observationer 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Observationer


Till
översikten
Vita hägrar

Stina Thelander     



Ser att jag ringt Nisse och sagt att jag sett en ägretthäger i Sandsjön. Och det har jag. Men jag berättade inte att Sandsjön ligger i Sandsjöbacka.

Hägern flög lite inåt skogen, men är troligen kvar. Såväl glasögon som kikarobjektiv var immiga i regnet, men den var stor så jag kryssar ägretthäger och hoppas att det finns en i Sandsjön i härryda också!

/Stina

2009-06-10 11:32:09


Johannes Löfqvist     



Äsch då. Det hade varit kanonkul med vit häger i Härryda. Men det får bli nånannan gång. Men då står den i Fridhemsviken. :) /Johannes

2009-06-10 11:46:45


Håkan Thorstensson     



Och jag som laddat för ett snabbt drag på lunchen...Får dra i mig lunchen istället!

2009-06-10 11:49:59


Björn Dellming     



Ja det var synd. Jag låg också i startgroparna för en snabbis ut i regnet.. Fast det är ju inte så långt ner till Sandsjöbacka heller för den delen!

Upptäkte dessutom att det fanns minst två "Sandsjön" i härryda.. en väster om Hornasjön och en vid Sandsbacka öster om flygfältet.. :P

Sandsbacka är förresten skrämmande likt Sandsjöbacka där nu hägern egentligen höll till... fattas bara två bokstäver. Hoppas den stavar fel nästa gång och hamnar i Härryda ;)

2009-06-10 13:10:15


Niklas Aronsson     



Och ska man vara riktigt noga heter ägrettsjön Sandsjö utan n på slutet! Sandsjöbacka och inte Sandsjönbacka.





2009-06-10 14:16:26

 
Peter Svanberg     



Hej
Vi har sett en vit häger för några veckor sedan. Jag kom inte så nära att jag kunde kolla detaljer. Men likt de vanliga grå, lång hals, flög sedan med långsamma vingslag, böjd hals och hela kroppen i linje. Den tog sig mest undan bara för jag kom för nära med kamera.
Detta var vid Hunnebo lera intill Hållsholmen. Det är vid Hunnebostrand , Sotenäs. Vi har sett en vit där för något år sedan också.


2009-06-19 08:18:15



Svara på
detta inlägg