FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Kvadratjakten - söndag 11/9 (?)

Pär Lydmark     



September närmar sig med stormsteg och det börjar med andra ord bli dags för höstens upplaga av Kvadratjakten. Vi brukar ju köra på en lördag som infaller runt den 10/9, och i år är just den 10/9 en lördag - men eftersom GOF har en exkursion till Galterö under ledning av Roger Eskilsson den dagen föreslår jag att vi kör dagen efter istället, alltså söndagen den 11 september. Någon däremot?

2011-08-23 22:27:10


Pär Lydmark     



Det går också bra att anmäla sig här för den som föredrar en annan blå sida framför den här:

» https://www.facebook.com/event.php?eid=114970198602761

2011-08-24 23:10:31


Fredrik Kronhamn     



Jag är gärna med den 11:e ..laguppställning ungefär efter vårens schema?

2011-08-26 11:35:27


Magnus Unger     



Jag och Stefan Svanberg är med och preliminärt står vi vid Nötholmen, Hönö. Ev. kommer Uno också vara med i laget.

2011-08-27 21:58:44


Per Björkman     



Anmäler ett lag bestående av Roger Eskilsson, Jesper Knape, Barbro Björkman och undertecknad.
Vi återkommer med lokal, men funderar starkt på att muta in Öxnäsberget.

2011-08-30 19:41:36


Pär Lydmark     



Jag fyller på med en anmälan av årets mest magiska lag: "Floggwarts school of Twitchcraft and Jizardry", bestående av följande trollstavsförsedda skådare:

Pär "Harrier Potter" Lydmark
Johan "Severus Snipe" Svedholm
Fredrik "Draco Mallard" Kronhamn
Mikael "Argus Finch" Molin

Platsen är ännu okänd, men det måste vara ett ställe som är lämpligt att landa på med kvastar. Vi återkommer med mer detaljer senare.

2011-09-01 09:33:01


Markus Lagerqvist     



Anmäler lag t.v. bestående av undertecknad och Björn Dellming. Plats: Hammerberget (norr om Haga kile).

2011-09-03 11:00:46


Björn Dellming     



"Lag t.v"? ... :) I övrigt instämmer jag i allt Big Mac säger.

2011-09-03 11:16:18


Pär Lydmark     



Ja det var onekligen ett udda lagnamn ;)

2011-09-03 12:14:50


Niklas Aronsson     



Anmäler lag t.h. bestående av skrivbordsornitologen Aronsson, konsulten Börjesson och botanikern Ferm.

Konsulten är lite osäker på medverkan och vi tar tacksamt emot fler intresserade.

Plats: Karholmsberget vid Torslandaviken

2011-09-05 15:11:15


Fredrik Kronhamn     



Har vi någon plan B i händelse av riktigt skitväder?

2011-09-07 13:51:06


Pär Lydmark     



Njae, vädret ser ju onekligen aningen ostadigt ut. I senaste prognosen hade dock i alla fall yr.no skjutit fram regndebuten så att det skulle vara uppehåll kl 00-06 och därefter regna, så med lite tur blir det ytterligare en aning försenat så att vi klarar oss undan med lite stänk. Men risken finns såklart att det blir hällregn. Vi har ju varit rätt förskonade från det, men jag vill minnas att vi något år har kört i ganska dåligt väder även om det inte är lika kul. Vi får väl avvakta och se. Men grundläget är väl att vi kör så länge det inte blir omänskligt väder. Och hur vi gör i så fall vet jag inte. Det tar vi då :)

2011-09-08 22:17:30


Pär Lydmark     



Jag kan förresten passa på att meddela att Lag Floggwarts School of Twitchcraft and Jizardry har beslutat att landa sina kvastar på Krossholmen.

Och för er som inte har varit inne på Facebook-sidan kan jag vidarebefordra ytterligare en laganmälan, nämligen Lag Hagbrinkfält (en biotop som innehåller det mesta), bestående av Bo Brinkhoff, Christer Fält och Andréas Hagström som kommer att stå på Kippholmen.

Vi är alltså sex lag i nuläget, inte så illa! Men naturligtvis finns det plats för fler :)

2011-09-08 22:21:09


Markus Lagerqvist     



Lag t.v. ;) har värvat förstärkning i form av Roger Börjesson.
Noterar att vi är enda laget på Göteborgs fastland...

2011-09-09 08:42:25


Pär Lydmark     



Då så, då kör vi. Sex lag är anmälda och kommer stå vid Öxnäs, Kippholmen, Nötholmen, Krossholmen, Torslandaviken och Haga kile. Vädret ser ju också äntligen betydligt bättre ut i de senaste prognoserna! Förhoppningsvis klarar vi oss undan med bara en liten skvätt regn under någon eller några morgontimmar. Lite för hårda vindar för optimalt sträck kanske men skit samma. Sydvindarna kanske lockar upp stäppvipan :) Återsamling så snart som möjligt efter kl 13 vid modellflygparkeringen i Torslandaviken (om det inte upptäcks något hett i Gbg-trakten under dagen - då ses vi där istället). Håll koll på era mobiler således! Och glöm inte att det är strängt förbjudet att larmmörka :)

2011-09-10 19:44:32

 
Evamaria Ferm     



Så trodde du då att du knutit ihop säcken...
Vill bara meddela att jag gått över från Lag t.h. till Lag t.v.
Detta har inget som helst med mina politiska åsikter att göra, utan består enbart av totalt manfall i Lag t.h. och att en viss lucka efter Björn Dellming behöver fyllas i Lag t.v. :-)))
Lag t.h. utgår således och Torslandaviken blir ledig om någon skulle vilja krångla mer.
PS Jag lovar att ta reda på vad det mystiska t.v. egentligen står för. DS

2011-09-10 20:50:30



Svara på
detta inlägg