FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Cykeljakten

Pär Lydmark     



Såg just vädret på TV, och där målades en stor sol och siffrorna 22-24 upp över hela södra Sverige på lördag. Det låter ju lovande! Nu hoppas vi för allt i världen att SMHI kan ha rätt för en gångs skull, så vi slipper cykla oss bedövade i benen i ösregn...

2005-05-23 21:34:18


Klas Reinholdson     



Japp, ser onekligen mycket lovandet ut. Plocka nu fram era cyklar och anmäl er till detta spännande evenemang.

Klas, för det anmälda laget Göteborgs Kravskådarbrigad.

2005-05-24 16:13:01


Andreas Nyström     



Nu ser prognoserna inte riktigt lika goda ut. Det ska visserligen bli 25 grader varmt, men regn är att vänta. Nu är det iofs långt kvar, så det hinner förhoppningsvis ändras... Till Pärs utmärkta scenario förhoppningsvis!

Är det många anmälda?

-Andreas

2005-05-25 12:44:19


Pär Lydmark     



Hittills känner jag till fyra lag som kommer att starta (sammanlagt åtta personer), men jag hoppas att det dimper in fler anmälningar under de kommande två dagarna. Många av de som verkade intresserade här i forumet när tävlingen diskuterades för någon månad sedan har inte anmält sig än, så de kommer nog.

Har också noterat att det finns viss regnrisk inför lördagen, men det verkar isåfall endast bli någon enstaka skur och det kan man väl leva med. Fast vi hoppas fortfarande på uppehåll och inte så hårda vindar såklart...

2005-05-25 17:07:34


Hans Börjesson     



Tyvärr kan inte jag vara med trots att jag gav mig in i debatten om regler. :-(

Hoppas på att det blir ett återkommande evenemang så att jag kan ställa upp nästa år (eller höst)!

MVH
/Hans

2005-05-26 19:43:01


Hans Börjesson     



Hur gick jakten?

MVH
/Hans

2005-05-30 08:21:10


Uno Unger     



Segrande lag fick ihop 111 arter och jag fick ihop 94 arter efter lika många km. Totalt 5 lag ställde upp. Resultat för både kvadratjakten och cykeljakten har Pär lovat sammanställa så snart som möjligt.

2005-05-30 09:56:33


Pär Lydmark     



Det blev jag och Johan som knep segern, med 111 arter som Uno nämnde ovan. Vår cykelsträcka var 85 km, så vi lyckades vara något mer arteffektiva per km än Uno :)

Jag ska försöka sammanställa resultaten imorgon om jag har fått in alla artlistor till dess.

2005-05-30 22:03:03


Andreas Hagström     



Tyvärr kunde inte jag heller vara med på cyklingen så jag hoppas också att denna jakt återkommer.
Det skulle vara roligt att få en ungefärlig rutt för de olika lagen. Var det något lag som vågade att strunta i Torslandaviken?

2005-06-03 12:15:03


Uno Unger     



Efter bilskjuts till och start vid Brudarebacken cyklade jag via Delsjöarna till Mölnlycke och passerade sedan Rådasjön, Vällsjön, Hålsjön, Tulebosjön och Sagsjön. Därefter norrut förbi Kållered till Mölndal och vidare genom Fässbergsdalen västerut till Askimsviken och Välen. Sedan bar det av norrut förbi Tynnered till Älvsborgsbron och därifrån t.o.r. Torslandaviken och till sist närmaste vägen till slutmålet Ekliden i Frölunda.

2005-06-04 09:46:39


Johan Svedholm     



Vinnarrutten ser ut som följer:

Start vid Ragnhildsholmen kl 00:00, därefter Kongahällavägen och Tuvevägen ned till Hökälla. Upp till Bärby igen och vidare till Lagmansholmen och sedan Kongahällavägen och Hjuviksvägen ut till L. Varholmen för välbehövlig benvila på Hönöfärjan. Ett par timmars stationär skådning vid Kråkudden följt av besök vid Hönö kyrkogård innan färjan bordas igen för transport till ärans och hjältarnas land (Hisingen, alltså). Sedan tuggar vi oss igenom Torslandavikens knölsvansinferno och fortsätter till Rya skog och Eriksberg innan Älvsborgsbron forceras. Ett meningslöst stopp i Fiskhamnen följs av ett desto mer givande i Slottsskogen, och sedan kör vi längs Dag Hammarskjöldsleden söderut med en panikrusch till Axlemossen innan en blodsmakande målgång på sladdriga ben vid Ekliden.

/Johan - som f.ö. körde på sin oväxlade veteranstålhäst av märket Svalan, om möjligt ännu mer tungrodd än sin namne på nätet...

2005-06-09 20:49:05


Klas Reinholdson     



Hej på er, såg inbjudan till kvadratjakten. Är det måhända några som är hugade att upprepa förra årets cykeljakt?

2006-04-20 20:46:51


Hampus Lybeck     



Min cykel står i Sandarna och gråter med platt bakdäck efter att stiftet i den säregna franska ventilen gått av vid pumpning. Lyckas jag ordna det inom rimlig framtid är jag med!

2006-05-08 15:17:29


Andreas Nyström     



Jag är också sugen!

2006-05-08 17:29:20


Pär Lydmark     



Jodå, det är klart att vi har en cykeljakt i tankarna även i år. Återkommer med mer info inom kort här på Kustobsar!

2006-05-08 20:23:26


Hampus Lybeck     



Om jag inte hinner fixa min punka kanske jag kan få ställa min motionscykel vid karlholmsdammen? :)

2006-05-09 01:48:32


Magnus Unger     



Eftersom Pär aldrig tog tag i detta så gör jag det ;)

Pär och jag snackade lite om vilken helg som skulle vara lämplig och kom fram till 10-11 juni, hur känns detta för er övriga?

2006-05-31 15:28:08


Daniel Gustafsson     



Det skulle passa mig perfekt. Eftersom jag är i Jönköping hela sommaren och i princip helt går miste om att skåda i området har jag planerat att spendera perioden 9/6-16/6 nästan helt i fält (i den mån det är fysiskt möjligt) för att hinna med så mycket som möjligt, för i Jönköping blir det aldrig av att jag åker ut och skådar i någon större utsträckning.
Cykeljakten kunde då bli en oerhört bra upptakt till detta.

2006-05-31 15:54:00


Bengt Nilsen     



Hej!

Den helgen passar mig bra också, särskilt efter det att stones ställde in sin konsert på Ullevi :D.
Vad är det för regler som gäller? Kör man singel eller i lag?

2006-05-31 18:42:25

 
Pär Lydmark     



10-11 juni var bra för mig senast jag och Magnus pratade om det, men nu visar det sig att kommer vara i Tunisien då. Men ni övriga kan gärna köra den helgen ändå om det passar flest. Jag har ändå punktering på båda mina cyklar för tillfället ;)

2006-05-31 20:35:07



Svara på
detta inlägg