FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Fältbestämning 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Fältbestämning


Till
översikten
Kommentarer till bilder

Göran Karlsson     



Vill bara tacka de som gör sig besvär med att kommentera sin bilder och påpeka hur värdefullt det är med dessa fältbestämningskommentarer. Ibland görs ju små serier med bilder från olika vinklar som visar betydelsefulla karaktärer. Unos bilder på taigatrasten blir genast mycket mer värdefulla med de pedagogiska kommentarerna. Själv funderade jag på om det var en 1 K hona eller hane tills jag läste kommentarerna. Så tack än en gång och gärna mera sådant, det ökar kunskaperna hos oss b-skådare.

2005-11-23 12:18:31


Ola Bäckman     



Håller med till fullo! Dessa små kommentarer är guld värda för oss som inte har så mycket erfarenhet.

2005-11-23 21:41:59


Kristoffer Nilsson     



Ja, det är bara att hålla med om att info kring bilder och info kring observationerna ofta är trevlig läsning.

När jag ändå är inne i en "berömtråd" så vill jag passa på att även ge en stor eloge till Pär, Uno och Magnus som ständigt arbetar med telefonsvarare och denna hemsida. Jag tror inte att man kan lyfta fram er tillräckligt i dessa sammanhang. Ert arbete är helt enkelt stråulande (po ren skånska), tycker jag. Må väl!

2005-11-23 23:19:17


Ola Bäckman     



Ja även här får man väl hålla med och ösa lite beröm över de ansvariga. Fint jobb på min ära. Fridens liljor!

2005-11-24 00:06:12

 
Thomas Samuelsson     



Kustobsar fungerar exemplariskt, och håller med om att alla dessa bilder och kommentarer betyder mycket för oss vanliga skådares kunskaper. Förutom beröm till alla de som redan är nämnda vill jag passa på att berömma Göran för ett viktigt inlägg och för att han vågar erkänna sin b-skådarstatus. Det är stort, Göran!

2005-11-24 21:28:50



Svara på
detta inlägg