FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Mer fågelmatning!

L. Stefan Andersson     



Sämsta möjliga väderbetingelser för fr.a småfåglar råder för närvarande i Gbg trakten med skarsnö och tät och tung dimma som lägger sig som ett ispansar på varje trädgren.

Heders åt alla som stödutfodrar de små liven i detta elände.
Jag själv som normalt inte gör så kommer att från idag lördag fixa till en lämplig utfodringsplats för detta ändamål och hoppas att fler än jag som har möjlighet att så göra.

Häromdagen i ottan på väg till jobbet stötte jag på en rödhake i en gång/cykeltunnel där den försökte få lite skydd och ev lite värme från tunnelns armatur. Dess utsatta ynklighet gjorde ett djupt intryck. Därför tar jag ryggan och går strax ner till butiken......

Mvh: Stefan Andersson

2006-01-28 08:42:30

 
karin ekeborg     



Hej Stefan!
Du kan vara delvis lugn- jag känner många som matar fåglar under vinter. Mitt intryck är , att en sådan vinter som denna så finns det nästan inga fåglar "ut i skogen".
Själv har jag nu sedan slutet av november matat ca 200 fåglar per dag vid fågelbordet : i antal med flest fåglar först i ordning:bergfinkar,grönfinkar, gulsparvar, pilfinkar, blåmesar, talgoxar, koltrastar, fasaner ( alla över 10 i antal) vidare har jag 4 st stenknäck, 4 st nötskrikor, 4 st nötväckor, 4 st bofinkar , 2 skator, 2 kråkor, 2 svartmes och EN rödhake i anslutning till fågelborden.
Sparvhöken patrullerar också varje dag och får då och då tag på någon långsam småfågel.
Mitt fågelbord finns mitt på Årnäshalvön- norr om Varberg.
Lycka till med Ditt fågelbord- varsomhelst där det finns några träd för fåglarna att söka skydd vid.
Mvh Karin Ekeborg

2006-01-30 23:02:31



Svara på
detta inlägg