FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Svalan 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Svalan


Till
översikten
Skyddade arter

Benny Holmqvist     



Jag undrar hur det kan komma sig att en art man valt att dölja med "hänglås" (ej exakt lokalangivelse 5x5km) döljs i svalan på ett helt korrekt sätt när någon söker på den. När man sedan går in på Kustobsar så visas där ALL information. Detta måste vara ett allvarligt fel. Som det är nu måste man använda "ögat" dölj observationen" för att det garanterat skall funka................ Har administreringen på kustobsar högre behörighet så det är därför det presenteras?


2006-02-16 07:30:42


Magnus Unger     



Om det nu är på detta sätt så är det Svalan-gänget, Johan & Johan, som gjort ett misstag i överföringen. Det enda vi gör på Kustobsar är att presentera den data vi får från Svalan, det är upp till Svalan att dölja observationen.

Alltså för att få bukt på detta ber jag dig kontakta Johan & Johan med info om vad det är som inte döljs tillräckligt så dom kan fixa detta snarast. Frågan kan med fördel skickas till birds@artportalen.se.

2006-02-17 13:33:08

 
Benny Holmqvist     



Jag trodde inte att det var någon som gjort fel men när jag fick nys om detta så provade jag att lägga in skyddsklassade arter utan häckningskriterie med hänglås och då har de presenterats exakt med lokal och allt här men inte på svalan.(dessa tog jag sedan väck igen förståss).
Jag har skickat ett inlägg på svalans forum också och nu även ett mail som du skrev. Tänk er för när ni rapporterar tills detta är åtgärdat.....PS! Hoppas att det inte är massa sidor runt om i sverige som läser från svalan som har samma problem. Det vore ju olyckligt.

2006-02-18 10:06:59



Svara på
detta inlägg