FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Kvadratjakten 12 maj

Pär Lydmark     



Nu är det snart dags för vårens sedvanliga fågelhöjdpunkt här i Göteborg, Kvadratjakten. Årets upplaga av detta glassiga arrangemang kommer att gå av stapeln lördagen den 12 maj. Här kommer en kort sammanfattning av regler och annat:

- Varje lag ska bestå av 3-5 personer, och dessa ska från en kvadrat på 10x10 m observera så många fågelarter som möjligt under tävlingstiden (kl 0:00-12:00). Endast arter som hörs/ses av samtliga lagmedlemmar får räknas. Det är tillåtet att lämna kvadraten under tävlingstiden, men man får endast räkna arter som ses/hörs när man är i rutan.

- Tävlingsrutan måste vara belägen inom Göteborgs rapportområde (men det är tillåtet att räkna fåglar som ses utanför rapportområdet så länge de ses från en kvadrat inom rapportområdet).

Vi hoppas såklart att så många som möjligt vill och kan vara med! Anmälningar kan göras i den här tråden, så återkommer vi med mer info senare, och kanske någon nyhet här på Kustobsar.

2007-04-25 20:46:51


Pär Lydmark     



Jag passar på att anmäla det numera klassiska "Lag Löst Folk & Svedholk" direkt. Vi har i år skippat ett mellanslag i namnet och kallar oss istället "Laglöst Folk & Svedholk", och består av följande muntra gossar:

Johan Svedholk
Pär Lydmark
Anders Kronhamn
Mikael Molin

Vi funderar på att stå vid Haga kile någonstans om vi lyckas reka in en bra ruta där, men vi återkommer på den punkten. Vi funderar också på att vinna lika storartat som vi gjorde förra våren, men vi återkommer på den punkten också.

2007-04-25 20:52:04


Christer Fält     



Ajaj..ehuru reminiscensen ej svikta denna sammetsvackra aprilmorgon så låter minnets klocka spela att den 12 maj halfspringer min tvillingsyster och hennes äkta hälft Göteborgsvarvet. Naturligtvis behöver de hornlykta och stöttor i halfskymningen från undertecknad!!!

Kort sagt jag kan inte den 12 maj.

2007-04-26 07:37:30


Niklas Aronsson     



Jag är varken Christer tvillingsyster (Gud förbjude) eller hennes äkta hälft (mer sannolikt, men högst otroligt och i alla fall just nu väldigt osant) men kan heller inte vara med på kvadratjakten på grund av Göteborgsvarvet. Väldigt trist. Finns det ingen annan dag alltså? Söndag?

2007-04-26 10:27:09


Hampus Lybeck     



Oavsett vilken dag det blir i slutändan så ställer jag mig härmed till förfogande för lag som kan tänkas behöva folk. Jag kan även tänka mig att delta utom tävlan som det var tänkt att jag skulle göra förra året för att inte äventyra lagets vinstchanser, men sen dess har jag nästan dubblat antalet kryss i ryggsäcken (144, varav 30 i år), så helt körd som vanlig tävlare är jag nog inte :)

2007-04-27 23:19:25


Björn Dellming     



En söndag hade nog passat mig bäst också.

2007-04-28 00:56:09


Malin Karlsson     



Inte heller för mig fungerar 12 maj. Dock varken på grund av att jag ska springa runt Göteborg själv eller heja på någon som gör det ..
Söndag låter bättre.

2007-05-01 16:53:31

 
Anders Kronhamn     



Det verkar synnerligen skralt med taggade kvadratjaktare! Ska samtliga tidigare deltagare springa gbg-varvet eller agera supportrar under detsamma?

2007-05-03 14:05:37



Svara på
detta inlägg