FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Kustobsar 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Kustobsar


Till
översikten
Biätare och listavdelningen

Magnus Unger     



Tack för upptäckten Roger E. av denna länge efterlängtade art i göteborg, speciellt kul att den var dragbar så många kunde få in den.

Tänkte jag skulle passa på att flagga för listavdelningen nu när många göteborgare fått ett nytt göteborgskryss och några även bohuskryss. Glöm inte av att gå in och uppdatera era listor på listavdelningen.

Gjorde även en mindre uppdatering av topplistan så att man kan se det senaste krysset för alla som uppdaterat sig. Har man fått nåt nytt senaste två månaderna så blir arten i fetstil. Detta gör att man lätt kan se vilka som inte uppdaterat sig och därmed tjöta på dem lite extra ;)

Om man råkar ha fel art som senaste gå in på sidan Min artlista och ta bort den senaste arten genom att trycka på U:et längst till höger och välj sedan ta bort. Lägg sedan in arten igen.

Har man ingen art alls som senaste beror det på att man inte angett datum på sin senaste obs.

2007-07-02 22:57:07


Markus Lagerqvist     



Hej,

Kanonbra funktion!

Verkar dock som att det "senaste" krysset som visas är det senast inlagda. Inget stort problem, men om det är lätt att fixa vore det bättre om den visade den senast kryssade arten efter datum.

2007-07-03 06:59:32


David Lundgren     



Gött jobbat gaisar'n!

2007-07-03 15:17:46


Nils Abrahamsson     



mmm tjötet hjälpte, iaf på mig. jag gjorde ett ryck med mina bohusarter. men det var en jag inte kunde lägga in. ökentrumpen fattas. konstigt att ingen märkt det... :o)

2007-07-03 22:58:24


Markus Lagerqvist     



Lägg in den i funktionen " Lägg in
nya kryss" istället för "saknade kryss" så kan du själv skriva in arter.

2007-07-04 09:31:31


Nils Abrahamsson     



ja det var ju enkelt... tack för hjälpen.

2007-07-05 22:50:06


Magnus Unger     



SVar till Markus angående senaste arten, jepp det är så det funkar och för att komma runt det kan man som jag skrev ta bort sitt senaste och sedan lägga in det igen så kommer det som senaste art.

Anledningen att det inte går på datum istället var av prestandaskäl och för att slippa göra en större ändring som skulle tagit längre tid att fixa in, vilket jag inte hade tid med ;)

2007-07-08 10:04:27


Magnus Lundström     



Uppdaterade min göteborgslista men upptäckte att amerikansk bläsand inte finns i min lista samtidigt som den inte finns i listan "lägg in saknade kryss"?

2007-07-08 16:28:12

 
Magnus Unger     



Vissa arter som är ganska nya för området finns ej med under lägg in saknade arter, men dessa går ändå att lägga in genom funktionen lägg in nya kryss som Markus faktiskt redan sagt ovan.

2007-07-09 07:29:56



Svara på
detta inlägg