FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Öland nästa vecka

Daniel Gustafsson     



Hej hej,

Jag ska åka till Öland på lördag för att samla löss från fåglar nere på Ottenby i tre veckor. För detta skulle jag behöva en assisstent, och trodde mig ha en tills igår då denne hastigt lämnade återbud. Således undrar jg lite hastigt om det är mågon som med så oerhört kort varsel skulle kunna följa med ner och hjälpa till någon gång mellan 22e juli och 31 juli (den uppmärksamme läsaren märker genast att detta inte är 3 veckor. Detta beror på att Hampus, om inget oförutsett har hänt medan jag var i Tyskland, kommer och hjälper till i Augusti). Arbetet är inte särskilt betungande, utan innefattar mer eller mindre bara att t.ex. hålla större fåglar stilla medan jag plockar löss, att avlusa med hjälp av små gaskammare, och så vidare.

Ingen ersättning utgår tyvärr, förutom betalt boende, mat och resor. Det går i stort sett bra att komma ner vilken dag som helst under den angivna perioden, men det allra bästa (och kanske mest orealistiska) vore ju ifall du kunde följa med redan på lördag när jag åker ner (via Jönköping, eftersom mina föräldrar skjutsar ner mig).

Hör av dig till mig (daniel.gustafsson@zool.gu.se) om du är det minsta intresserad.

2007-07-19 09:10:50



Svara på
detta inlägg