FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Kustfoto 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Kustfoto


Till
översikten
Kustfoto - månadens art i augusti

Pär Lydmark     



Hej! Jag har varit borta från stan och datorer ett tag så underhållet på kustfotosidan har varit lite eftersatt. Nu är dock allt uppdaterat och alla sommarens resultat finns att visa på vanligt sätt (de har ju dock gått att komma åt ändå via resultatlänkarna). Månadens art för augusti är också utlagd, och denna gång gäller det att rikta siktet mot alla grönbenor som kommer i er väg. Lycka till!

2007-08-06 18:02:53


Fredrik Klingberg     



Hej! Jag har idag lagt in en bild, som månadens art, på en grönbena från Vallda Sandö. Grönbenan påträffades lör 4 aug kl. 8.30. Jag undrar om det är normalt med så långa tår? Är de missbildade eller har vi en långtåsnäppa, som är mycket ovanlig i dessa trakter.

2007-08-06 21:22:20

 
Pär Lydmark     



Bilder som laddas upp till Kustfoto går egentligen inte att komma åt så att man kan se dem innan omröstningen startar, dvs nästa gång den 1 september. Men eftersom du undrade över artbestämningen har jag manuellt laddat ner din bild från servern och tittat på den. Jag kan hålla med om att tårna upplevs som ganska långa på din bild, men det känns inte på något sätt onormalt utan jag tror mest det är en effekt av hur fågeln står på stenen. I övrigt är fågeln tecknad som en helt normal grönbena, så artbestämningen råder det inget tvivel om. Långtåsnäppa har helt andra proportioner och annorlunda teckning på kroppen.

2007-08-07 16:13:28



Svara på
detta inlägg