FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Foto 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Foto


Till
översikten
Vill ni publicera era bilder?

Mattias Lindholm     



Jag har äran att göra layout till en liten rapport om lövskogstrakten kring sjön Åsunden (32 sidor). Rapporten är tänkt att delas ut till markägare i området samt även säljas till ett litet självkostnadspris via Länsstyrelsen. Texten har Länsstyrelsen, Skogsstyrelsen och Pro Natura tagit fram. Bilder har samlats ihop från alla möjliga håll. Själv kommer jag erbjuda en del på landskap och diverse växter. Det vi saknar är bilder på fåglar. Och har ni möjligtvis bilder på stjärtmes, entita, mindre hackspett, bivråk, berguv eller fiskgjuse får ni gärna bidra med detta till rapporten. Efter att ha sett fågelatlasen vet jag att det finns mycket läckra bilder i era gömmor. Tyvärr kan det inte utgå någon ersättning till fotograferna mer än att man får se sin bild och namn i tryck. Hör gärna av er till mig om det verkar intressant.

Mattias Lindholm 0702 95 86 66
mattias.lindholm@pro-natura.net

2009-04-09 16:20:42


Mattias Lindholm     



Tack för många fina bilder som har skickats till mig!

Några har frågat vilken typ av skrift som ska tryckas. Jag skrev lite snabbt att det är en rapport men egentligen är det en broschyr som ska berätta om värdena i lövskogarna kring sjön Åsunden. Jordbruksverket ger ut en liknande skriftserie där några av titlarna är "Svampar i odlingslandskapet", "Fladdermössen i landskapet", "Fåglar i odlingslandskapet" m.fl. Mer information om dessa finns på Jordbruksverkets hemsida www.sjv.se

Nu ska istället värdena i ett landskapsavsnitt beskrivas, fast inte så detaljerat som i SJV:s skriftserie.

Är det någon mer som vill bidra med bilder så saknas det fortfarande på berguv och bivråk.

/Mattias


2009-04-14 10:15:45

 
Mattias Lindholm     



Har nu fått låna fina bilder på alla arter. Tackar så mycket för ert engagemang!

/Mattias

2009-04-23 08:44:32



Svara på
detta inlägg