FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Foto 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Foto


Till
översikten
Kurs i Lightroom

Peder Kinberg     



Vi är några personer som nyligen avslutat en mycket lyckad kurs i LR med Thomas Samuelsson som lärare. Ett otroligt bra program både för sortering och bildbehandling.
Det har skett på mitt initiativ och jag har inte gått ut med det till våra medlemmar. Flera har hört av sig till mig och visat intresse för en kurs till.
Mitt förslag är att intresserade vänder sig till Gof´s studieansvarige (peter.norell@gof.nu) och efterfrågar en kurs i LR. Om tillräckligt många gör det,
så lär det nog bli flera kurser.
Hälsningar,
Peder


2010-03-16 15:02:53

 
Thomas Samuelsson     



Kan fylla på med att Lightroom är specialgjort för att kunna bearbeta stora volymer av digitalbilder på kort tid, alltså just det problem vi står inför med moderna digitala systemkameror där det är så lätt och billigt att ta massor med bilder.

Lightroom är ett arbetsflödesprogram, alla delar i bildhanteringsflödet finns integrerade i programmet och allting går att gå tillbaka till och ändra i efterhand. Photoshop är ett generellt verktyg för bildmanipulation och tänker mer en bild i sänder. Det betyder att man inte alls kan bearbeta lika månger bilder per tidsenhet som man kan i Lightroom.

2010-03-23 09:28:28



Svara på
detta inlägg