FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Vill du träffa/guida nederländska biologistudenter?

Jennie Svedén     



Nedanstående mail har kommit till GOF:s mailbox. Daniel Gustafsson, som är sammankallade i GOF:s nystartade ungdomsgäng, har tillfrågats men eftersom Juli är semestermånad hade han svårt att lova något från ungdomsgruppens sida i nuläget.

Utifall någon annan är sysslolös i stan och sugen på internationellt sällskap i mitten av juli kommer här mail och kontaktuppgifter:

"Dear Sir/Madam,
my name is Lissa Grezel, I'm a member of the Utrecht Biology association in the Netherlands. Together with the foreign committee, the Foetçie, i'm organising a studytrip to Gothenburg and the surrounding areas, this summer, from 12 to 19 july. Our group exist of 24 persons who are studying Biology. We're looking for activities in the city or nearby somehow related to our study. But so far, all researchers from the University of Gothenburg are on holiday and all institutes (for example The Swedisch Herbal Institute) are closed. So my question is, are there some people from your institute available on tuesday the 13th, wednesday the 14th or thursday the 15th of July who would like to tell our group something about their research or work for your institute? Or maybe it's possible to take us into the field for a 'guided tour'?

I would like to thank you very much in advance, I'm looking forward to hearing from you.

With kind regards,
Lissa Grezel (Foetçie)
Nolenslaan 66-2
3515 VL Utrecht
The Netherlands
sah_90@hotmail.com"

2010-05-25 08:06:31


Daniel Gustafsson     



Jag tyckte jag hörde mitt namn nämnas! I japansk populär -- och även impopulär -- kultur anses det allmänt vara så att man nyser när någon talar om en. Så skedde inte nu, men ändå...

Hur som: jag har mailat dem och sagt att det troligen går att ordna något på något sätt, men att jag inte vet med säkerhet. Skulle, med viss föreberedelse, kunna fixa både skådande, insektsinsamling och fladdermusskådning, samt kanske hålla låda om min egen lusforskning. Bara det sistnämnda skulle med lätthet kunna fortgå under hela deras besök...

2010-05-25 15:28:39

 
Jennie Svedén     



Du är en pärla! :) (japansk eller ej...)

2010-05-26 20:20:56



Svara på
detta inlägg