FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Foto 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Foto


Till
översikten
Fantastisk bild!

Jan Mogol     



Måste bara få säga det. Leif Anderssons bild på stenskvättan vid Brudarebacken (igår) är helt fantastisk. Rund och go, vackert ljus och med mängder av humor. Stenskvättans förvåning över att ha fått ett fågeltorn i present är...årets bild. I mina ögon.

2010-09-14 08:53:00


Ola Wennberg     



Måste bara få säga det. Jan-Åkes bild på rödpipen från brudarbacken är oxå helt fantastiskt!
Mvh Ola

2010-09-14 09:53:27


Leif Andersson     



En får tacke! Med tanke på avståndet till fågeln (50 m) får man vara nöjder. Digiscoping har sina fördelar ibland.

Varför bandet satts dit vet jag inte, men med tanke på att det också fanns champagnekorkar och en avfyringslåda för raketer på backen denna morgon, så har det tydligen partajats rejält där uppe.

2010-09-14 14:13:40


Jan-Åke Noresson     



Tack för det Ola
Jag lever fortfarande högt på den obsen. Höll på att snärja in stativbenen fullständigt i den meterhöga vegetationen i försöket att få till en bild. Mirakulöst nog satt piplärkan ändå kvar - i minst tjugo sekunder.
Även om det passerar ett antal rödstrupiga piplärkor över backen varje höst har jag aldrig förr sett någon rasta så öppet som denna. Backen överraskar. Och man glömmer bort alla timmar man tillbringat däruppe, stirrande på en tom rishög...

2010-09-14 18:50:33


David Lundgren     



Grymma bilder!
För en som inte varit på backen på ett bra tag; finns det ett fågeltorn där nu?

2010-09-15 18:17:07

 
Leif Andersson     



Hej David!
Nej, det finns inget torn. Stenskvättan sitter på en vägvisare för mountainbikarna.


2010-09-15 20:24:38



Svara på
detta inlägg