FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Upplevelser i fält 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Upplevelser i fält


Till
översikten
Avancerad kamerainställning

Ove Ferling     



I samma skogsområde som jag fotat vildsvin och tretåig hackspett satt jag och fotade en större hackspett den 4/12/2004. Saken är den att kameran var inställd på att avge en ljudsignal när motivet var i fokus. Plötsligt under fotandet av spetten kom det en intet ont anande räv lufsande förbi mej på kanske 15 m avstånd. Naturligtvis blev jag lite upphetsad av att få en sådan chans till ett hyfsat rävfoto så jag brände iväg ett skott så fort jag kunde. När räven hörde pipet från kameran stannade han omedelbart och lokaliserade med både ögon och öron var pipet kom ifrån. Jag riktade kameran mot honom igen och än en gång ett pip ifrån kameran. Då kommer han springande rakt emot mej och inte förrän på 10 m håll inser han att jag inte är någon mus utan en "livsfarlig" människa och drar iväg med en hiskelig fart. Jag rekommenderar alltså min kamera med inbyggt muspip till alla naturintresserade. Canon 20 D!
Mvh
Ove Ferling

2005-01-18 23:10:10



Svara på
detta inlägg