FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Fågelskådning är kultur.

Stina Thelander     



Jag såg att Babel nästa torsdag har intervju med en fågelskådande författare från USA - Jonathan Franzén, som skrivit boken FRIHET. Han var med i Skavlan också för ett par veckor sedan. Har bläddrat i boken, men hittade inget om fåglar. Ska bli kul att se vad Babel innehåller.

2011-10-15 18:52:30


Niklas Aronsson     



Jonathan Franzen är uppenbarligen väldigt fågelintresserad. Här en intervju i Time:

http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1229130,00.html



2011-10-16 21:06:37


Stina Thelander     



Såg ni Babel i kväll? Kan även ses på nätet.
Man kan nu säga att såväl Välen som Smittska och GOF är lite kulturella!

2011-10-20 21:37:11


Pär Lydmark     



För att inte tala om Conny Palm som ju snudd på var med i bild lika mycket som huvudpersonen! Trevligt reportage, även om han kanske tryckte lite väl mycket på hur ocoolt det är att vara fågelskådare. Det kan jag inte riktigt förlika mig med :)

2011-10-21 09:13:45


Stina Thelander     



Jag har uppfattat att det är inne att vara ocool. Det är helt enkelt coolt att vara ocool.

2011-10-21 10:41:03

 
Stina Thelander     



Ser på GOFs Nidngensida att Mitt i Naturen handlar om ringmärkning i kväll. Så här står det på gårdagens Nidingensida, avsnitt Fåglar, Fågeldagboken:

TV-TIPS I VECKAN - i morgon 3.11 torsdag
* SVT1 20:30 Mitt i naturen
* Tolv miljoner fåglar har RINGMÄRKTS i Sverige under de senaste hundra åren!
Martin Emtenäs gör en djupdykning i ringmärkning av fåglar, som i år firar 100 år.
Vart flyttar våra fåglar, hur gamla blir de och hur går det för olika arter?
* Även i SVT1 4/11, SVT1 5/11 och SVT24 5/11

Ska bli spännande att se om det är natur eller kultur. Fast natur är väl kultur, förståss.

Nidingensidan (som lätt nås genom att man går in på GOFs hemsida och går vidare på det som står lite nedåt.) kan numera anses vara mycket kulturell.
Dikter enligt de båda diktslagen haiku och limerick finns allt oftare att läsa på dagboken.

2011-11-03 07:39:45



Svara på
detta inlägg