FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Lokaler 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Lokaler


Till
översikten
Kvibergs kyrkogård

Mikael Persson     



Hej alla!

Först en KORT presentation då jag är ny här:
Micke heter jag och bor i Malmö men är i Göteborg med omnejd ganska ofta. Mitt intresse är i första hand fotografering men på senare år har det övergått till mer eller mindre enbart FÅGELfoto.

Sen själva frågan :)
Jag ska till Göteborg under helgen och tänkte försöka se/fotografera korsnäbbar på Kvibergs kyrkogård. Som jag har förstått det är kyrkogården VÄLDIGT stor(?) och rapporterna har oftast varit "materialgården".

Undrar därför om nån skulle vilja hjälpa mig med en beskrivning var materialgården är? Väderstreck, riktmärken, karta, allt är till hjälp då jag aldrig ens varit där förut. Skulle bli otroligt tacksam för hjälp.

Hälsn
Micke

PS Då det är första gången jag skriver på forumet ber jag om lite överseende om jag postat på fel ställe eller annat. DS


2011-12-02 13:30:00


Roger Eskilsson     



Hej Micke.

Bändlarna finns i Norra delen av kyrkogården. När du väl hittat dit så är det skyltat Materialgården och där står en rad med ädelgranar som dom håller till i.

Lycka till
/Roger

2011-12-02 15:03:44

 
Mikael Persson     



Stort TACK! Mycket uppskattat! :)

2011-12-02 16:10:38



Svara på
detta inlägg