FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Mindre hackspett i Vitsippsdalen

Robert Ennerfelt     



Hej!
Skulle gärna vilja hänga in den mindre hacken i Vitsippsdalen och undrar nu var den kan tänkas hålla till och var boet sitter.

Med vänliga skådarhälsningar, Robert

2014-06-25 23:54:04


Ola Wennberg     



Hej!
Var gärna lite försiktiga när ni skickar uppgifter om häckningar på nätet! Mvh Ola

2014-06-26 10:54:18


Robert Ennerfelt     



Hej Ola!

Tror du att hackspetten kommer störas av mitt eventuella besök eller inte? Tänkte att det går mycket folk där så den är "van" vid människor men så är det kanske inte?

Mvh Robert

2014-06-26 14:18:56


Ola Wennberg     



Hej!
Vad jag tror har mindre betydelse-det jag menar är att om man skriver "på nätet” så finns det risk att det inte bara är du som kommer att besöka boet och det är sorgligt nog inte säkert att alla som besöker ett bo är ute i goda avsikter! Och detta gäller rent generellt och inte bara denna häckning!
Mvh Ola

2014-06-26 16:08:58


Ola Bäckman     



Hej Robert! Även om jag sett hackspetten flera gånger i området så känner jag inte till exakt var den häckat. Du kanske redan fått hjälp men det finns säkert flera som vet och problemet är väl inte svårare att lösa än att man kontaktar Robert privat.

Mvh/ Ola

2014-06-28 09:07:18

 
Robert Ennerfelt     



Hej!

Jag behöver inte veta exakt var boet ligger, det går bra med de vuxna fåglarnas tillhåll också. Om någon ändå känner för att meddela boplatsen kan jag nås på: robert.ennerfelt@telia.com
Mailadressen på svalan är sämre att maila till.

mvh Robert



2014-06-28 18:56:14



Svara på
detta inlägg