FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Line Band igen...

Christer Fält     



För ca 2 veckor sen startade jag en Line Band grupp med namnet ”Fåglar i Göteborgsområdet” och jag måste erkänna att det var inte så klokt med tanke på att smsgruppen GBG300 ligger många skådare varmt om hjärtat.

Andra lokala smsfågellarm som Öckerö, Välen med flera ligger också många varmt om hjärtat.

Jag har nu skapat ett komplement som går en annan väg, en Line Band grupp som heter Ekoskådarna och vänder sig framförallt till dig som vill ha en snabb informationskanal gällande djur och naturupplevelser i Sverige.

Inga regler finns i gruppen (respekt mot varandra en självklarhet) bara att informationen handlar om djur och naturupplevelser i ekoskådningens anda och som man snabbt vill förmedla till gruppen.

Är ni intresserade så kopiera länken nedan och välkommen till Ekoskådarna!

Blir vi några stycken så kör vi igång!

http://band.us/n/abaapch9L7g0j

2016-03-28 20:31:14


Christer Fält     



I dag drog Line Bandgruppen Ekoskådarna i gång och först upp på ”anslagstavlan” blev en röd glada som flög förbi mitt hus under eftermiddagen. När det gäller LBE så finns det som sagt inga regler förutom att det som skall handla om djur och naturhändelser i Sverige.

Fågelarter som jag bedömer ha mycket stort allmänintresse för skådare i Göteborgsområdet kommer jag naturligtvis fortsättningsvis försöka sprida så att det når fram till smsgruppen GBG300 trots att jag inte är med där längre.

Vill du vara med i Line Bandgruppen Ekoskådarna? Kopiera länken nedan men du måste ladda ner appen på egen hand.

http://band.us/n/abaapch9L7g0j

2016-03-29 22:06:37

 
Christer Fält     



Inte med stormsteg utan små jämfotahopp närmar sig dagfjärilssäsongen och tittar man i Artportalen så har en fjärilsskådare i Visby och en i Sollentuna allaredan sett 7 arter. För egen del har jag sett 4 arter och det är en siffra som jag delar med ett 70-tal andra skådare runt om i Sverige.

Önskar man en snabb och dagsaktuell information om just dagfjärilar eller fåglar, grod- och kräldjur, mossor och kärlväxter, däggdjur och fladdermöss och så vidare kan man gå med i LineBandgruppen Ekoskådarna.

I gruppen finns inga regler med undantag från att informationen ska handla om djur och naturhändelser i Sverige och att man gärna vill förmedla detta till gruppen.

Upptäckarglädje är credot!

http://band.us/n/abaapch9L7g0j

2016-04-14 11:56:09



Svara på
detta inlägg