FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Svalan 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Svalan


Till
översikten
Skrota Svalan, sprid kustobsar till fler regioner

Clas Mellby     



Har försökt lägga in lokaler enligt alla möjliga tillgängliga instruktioner men det funkar helt enkelt inte. Det är 3:e gången under ca 1 år jag försöker komma igång med rapporterande i Svalan men varje gång upplever jag att det kostar mer än det smakar. I andra sammanhang brukar anses jag både vara teknikvän och lite allmänbildad på IT. Det är kanske detta som gör att jag gärna ställer lite krav?

Vore det inte bättre att sprida "gamla" kustobsar-systemet till ett antal regioner och från dessa kan man från centralt håll samla in alla rapporter? Tycker att kustobsar verkligen var något som funkade. Både det intuitiva upplägget vid rapportering och presentation av obsarna. Med andra ord resultat av ett mycket bra jobb! Kustobsar använder jag ofta för att planera utflykter, söka specifika arter mm. och det funkar utmärkt.

Svalan innebär ett jädrans arbete för att få ut vettig information. Frågan är för vem Svalan är till för?

Clas Mellby

2005-03-26 17:16:37



Svara på
detta inlägg