FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Kustobsar 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Kustobsar


Till
översikten
Obsar ifrån Artportalen!

Hans Börjesson     



Hej!

Är det något problem med överföringen ifrån Artportalen? Verkar inte kommit in några observationer sedan igår morse. Tycker fortfarande att Kustobsar är betydligt trevligare att läsa än artportalen.

2018-09-04 06:46:04


Pär Lydmark     



Hej!

Att Kustobsar inte funkar beror enligt Magnus Unger på att Artportalen nu stängt ner sitt gamla API (som inte var publikt för alla men som vi hade tillgång till så att Magnus kunde bygga Kustobsars bakgrundsmotor). Och det är enligt Magnus just nu inte särskilt troligt att han orkar bygga om det till det nya publika API:t, så Kustobsar är kanske snart ett minne blott. Jag har heller ingen möjlighet att åtgärda det för jag har inte tillräckliga kunskaper om den sortens programmering, jag har egentligen bara stått för designen av Kustobsar. Jag ska lägga ut info om detta på startsidan imorgon och tipsa alla som saknar Kustobsars obspresentation att istället använda Magnus Rahms nya sida glutt.se. Glutt.se är byggt på det nya API:t men använder snudd på exakt samma obspresentationsdesign som Kustobsar, dessutom med ett par ytterligare filtreringsfinesser! Göteborgsområdet finns dock inte ännu som valbart område, men det är på gång enligt Magnus Rahm. Så det är nog dit vi får hänvisa framöver!

2018-09-06 17:14:39


Magnus Rahm     



Jodå, det går fint att visa obsar från Göteborgsområdet. I regionlistan hittar du några specialområden om du scrollar förbi landskapen. Här en direktlänk till obsar från Göteborgsområdet:
https://glutt.se/filter/Göteborgsområdet/2-0-3-3/#rapporter

Med det sagt känns det vemodigt att Kustobsar går i graven. Undrar hur många tusen besök man har gjort här?

2018-09-06 17:57:11

 
Stefan Oscarsson     



Jag håller tummarna för att Magnus orkar en gång till...instämmer med Hans att Kustobsar är avsevärt trevligare än AP!

2018-09-06 19:25:07



Svara på
detta inlägg