FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Smittensäsongen är igång igen.

Kristoffer Nilsson     



Hej,

Sedan augustis inledning så är räknandet från Smithska udden igång igen. För egen del kommer jag inte att kunna hålla samma bevaknigsgrad som de senaste åren p g a några resor under hösten, men jag hoppas att flera skådare i regionen kommer att besöka Smitten under hösten och då bidra med sina obsar. Rapportera in alla sträckande fåglar från Smitten till Svalan eller till mig per e-post kristoffer-nilsson@privat.utfors.se så lovar jag att presentera en sammanställning efter säsongen om underlaget blir tillräckligt.

En fråga som jag ska försöka reda ut under hösten är hur rovfåglarna använder Näsetudden som sträckled genom lite regelbundet eftermiddagsskådande.

Jag vill även passa på att önska alla andra sträckskådare vid Brudarebacken, Hönö och alla andra lokaler i regionen lycka till under hösten. Det ska bli kul att se vad denna höst bjuder på... Må väl!

2005-08-08 21:54:05



Svara på
detta inlägg