FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Januarijakten 2006

Magnus Unger     



När skådaraktiviteten nått sin botten nu i december efter julfirande och allt kan man inte låta bli att planera nästa års evenemang. Januarijakten är det som står närmast på schemat, och kommer gå av stapeln lördagen den 14 januari, ett endagars artrally inom Göteborgs gränser.

Det blir tredje året i rad vi kör detta rally och reglerna blir som vanligt. Lag om 3-5 personer skall se så många arter som möjligt från midnatt fram till skymningen. Anmälan kan göras i denna forumtråd eller på gbgjakten@kustobsar.se.

Hoppas så många som möjligt kan vara med. Som vanligt blir det artgenomgång och käk på ekliden efter målgång.

Om det är väldigt många som inte kan det aktuella datumet kan vi tänkas flytta det, meddela isåfall när ni kan och inte kan så fort som möjligt, så vi kan spika en dag snarast.

2005-12-28 20:48:51


Klas Reinholdson     



Hej,

Låter trevligt men kan ej denna helg, helgen efter vore bättre.

2005-12-29 18:15:17


Magnus Unger     



Klas, kan hela erat lag helgen efter?

Ingen annan som vill vara med eller kan meddela om dom kan eller inte?

Jag, Stefan Svanberg och Uno Unger kan båda helgerna 14-15 och 21-22.

Pär Lydmark och Co kan också båda helgerna men helst lördag.

2006-01-02 18:44:28


Daniel Gustafsson     



Jag skulle gärna vara med, men har inget lag (som vanligt). För mig passar den senare helgen bättre, eftersom jag ska redovisa mitt exjobb 16-17 nån gång.

2006-01-02 19:24:31


Markus Lagerqvist     



Undertecknad och Björn D har ett lag på gång - jag kan båda helgerna, osäker hur det är med Björn.

2006-01-02 20:09:46


Bengt Nilsen     



Tjena!

Jag vill gärna vara med och kan vilka som helst av dagarna utom den 15/1. Har dock inget lag. Om Daniel Gustafsson är med kan vi kanske bilda lag?

2006-01-02 20:11:51


Niklas Aronsson     



Såklart att jag, Eskil och Fältskären är med. Vi spöar er vilken helg som helst.

2006-01-02 23:15:24


Magnus Unger     



Gött att ni är taggade, verkar som lördagen den 21:e januari passar de flesta, då kan vi spika detta om ingen annan är emot?

Anledningen att vi valde den första helgen från början är att jag skall bli farsa igen den 18 januari, men å andra sidan kan ju ungen komma både försent och för tidigt så det skall nog lösa sig ändå ;)

2006-01-03 07:48:24


Pär Lydmark     



Hej, det visar sig att jag missat i planeringen. Jag kan inte lördagen den 21:e januari, så jag, Johan och Anders röstar fortfarande på lördagen den 14:e. Eventuellt kan vi kunna någon av söndagarna, men Johan jobbar vissa söndagar och vet ännu inte vilka. Dessutom är det roligare med lördagar eftersom det finns mindre obsar från dagen innan att gå på för alla lag, vilket gör det mer spännande.

2006-01-03 11:00:58


Björn Dellming     



Lag Mac är också taggat till tänderna! Jag kan dock INTE söndag den 15:e. Annars kan jag när som helst!

2006-01-03 11:46:51


Pär Lydmark     



Det är lika bra att ni övriga lag taggar ner. Jag, Anders och Johan kommer naturligtvis sopa banan med er allihop! Men ni kan förstås vara taggade i kampen om andraplatsen om ni så vill ;)

Jag känner redan smaken av segerpizzan i munnen. I love it!

2006-01-03 16:29:51


Tom Ekman     



Hej. Jag kan vara med denna gång om det blir den 21:e. Jag svek Daniel och Bengt sist, men om ni vill ha med mig nu så vore det fint.

2006-01-03 17:06:35


Daniel Gustafsson     



Bengt och Tom: det verkar ju vara alldeles lysande!

2006-01-03 22:51:58


Björn Dellming     



Att sopa banan är fusk Pär, det vet du! Jag ger mig sjutton på att det var just detta "undansopande av arter" ni tillämpade även förra året så att vi missade nötväcka... but beware, Big Mac is back!

"Må drommen gäcka er i vassens ridå, och krulligt hår beväxa er pizza uppå!" ;)

2006-01-03 23:26:39


Bengt Nilsen     



God morgon!

Då verkar det som att vi kan få ihop ytterligare ett lag bestående av Tom, Daniel och Bengt, lite beroende på vilken dag det blir förstås. Vill bara tillägga att förändrade omständigheter har gjort att jag kan ALLA de föreslagna dagarna.


2006-01-04 08:18:30


Tom Ekman     



Hej.
Daniel och Bengt: Jag har inte era adresser! Vi måste väl lägga upp en jävligt bra taktik denna gången för att att kunna ta revansch?
Min är: tom.g.ekman@telia.com

2006-01-04 18:50:21


Daniel Gustafsson     



Vi kan ju inte förlora varje gång...

2006-01-04 18:55:04


Magnus Unger     



Hur blev det, kunde lag Daniel, Bengt och Tom även den 14:e, det verkar ju som det lutar åt den helgen. Eftersom förra årets vinnare måste få chans att vara med och Pär och co kunde ju inte den 21:a.

2006-01-05 23:03:30


Tom Ekman     



Jag kan tyvärr inte den 14:e.

2006-01-06 10:15:01


Pär Lydmark     



Nu har vi fått klart att Johan inte jobbar söndagen den 22/1, vilket gör att hela vårt lag (jag, Johan och Anders) kan den dagen. Vad jag kan tyda ut av ovanstående inlägg verkar alla kunna detta datum. Om det stämmer kanske vi ska spika söndagen den 22:e?

2006-01-06 12:33:18


Daniel Gustafsson     



Jag kan förvisso båda helgerna, samtliga dagar, men skulle föredra 22:e.

2006-01-06 14:48:40


Tom Ekman     



Jag kan även den 22:e

2006-01-06 16:49:55


Björn Dellming     



Jag tror Fältskären fyllde år den helgen... Minns inte vilken dag bara. Har lag Aronsson nån backup för det?

2006-01-06 22:07:52


Niklas Aronsson     



Lappri, lappri!
Fältmarsalken är tyvärr med intill visshet gränsande sannolikhet indisponibel denna helg varvid vår kommandostyrkas operationsmöjligheter kraftigt reduceras, samtidigt som vårt rekryteringskontor nåtts av den goda nyheten att Janne Tjockfot anslutit sig till vår pluton och skrivit under ett sexårigt anställningskontrakt, omöjligt att bryta med mindre än att blod måste spillas, vilket gör att vår kontingent trots allt är i stridbart skick den 22, men om vi tappra ska ledas av Fältmarsalken är den 14 ett obestridligt krav från vår sida.
Ert drag!

2006-01-08 11:13:31


Pär Lydmark     



Löpare, C6-E4. Ert drag!

2006-01-08 12:03:27


Niklas Aronsson     



Åhå. Ökenlöparen från Rörö 1905. Ett misstag. Ni lämnar flanken lika öde som Vadarstranden i Torslandaviken. Vi öppnar för bondeoffer och avancerar med bältesKUNGsfiskare. Rokad på gång?
/ Fischer

2006-01-08 13:08:52


Pär Lydmark     



Vi gör en löparrokad. Ingen ökenlöpare inte. Istället en ökenLÖPlärka i HÄSThagen väster om TORNet i Hökälla. Schack jävla matt! Vi gör DROTTNINGkräm av er! Tack för en god match...

2006-01-08 14:29:01


Niklas Aronsson     



En pyrrhusseger min käre Lydmark!

2006-01-08 14:49:28


Pär Lydmark     



Det var elefanterna som avgjorde! Får se vad som avgör i den riktiga tävlingen, dvs januarijakten om vi nu kanske ska ta och återvända till den (trots detta nöjsamma schackspel)... Jag har kollat med Magnus & Co och de kan också 22 jan, så nu tycks alla lag ha bekräftat denna dag som ok, utom brigad-Klas som vi inte hört av sedan post nr 2 i den här tråden (men där lät det ju som att brigaden kunde helgen 21-22). Ska vi således spika den 22/1? Om någon är emot, yttra er snabbt!

2006-01-08 17:01:04


Klas Reinholdson     



Hej,
Har varit på resa den 22:a passar fint.
/Klas

2006-01-08 22:23:01


Pär Lydmark     



Ok, då spikar vi nu alltså söndag 22 januari som tävlingsdag. Visserligen innebär det att Fältskären uteblir, men det är ändå det enda datum som inte generar något bortfall i form av hela lag. Så så får det bli.

Hittills är följande sex lag anmälda:

Uno Unger
Magnus Unger
Stefan Svanberg

Anders Kronhamn
Pär Lydmark
Johan Svedholm

Björn Dellming
Markus Lagerqvist
+ ???

Niklas Aronsson
Roger Eskilsson
Jan Lundkvist

Bengt Nielsen
Tom Ekman
Daniel Gustafsson

Klas Reinholdsson
+ brigaden ???

Komplettera gärna här i tråden med eventuella tillägg och ändringar. Och självklart vill vi gärna ha med ytterligare lag!

2006-01-09 11:15:01


Markus Lagerqvist     



Hej,

Vi tappade vår tredje medlem som tyvärr föll bort när det blev 22 januari, men vi återkommer när vi har hittat ett nytt tredje ben...

2006-01-09 12:59:30


Björn Dellming     



Nej, Markus, det är fixat! Hon e med! :) *tredje benet fastspikat igen*

2006-01-09 13:38:09


Magnus Unger     



Och det tredje benet heter fortfarande ???

2006-01-09 13:58:34


Niklas Aronsson     



Nog för att man kan bli personlig med sitt tredje ben, men ska det kunna räknas som en separat lagmedlem?

2006-01-09 14:28:33


Markus Lagerqvist     



Okej, förstår att alla är nyfikna på vinnarlaget. Vi är Björn Dellming, Malin Karlsson och undertecknad.

2006-01-09 15:49:02


Pär Lydmark     



Naturligtvis är alla nyfikna på vinnarlaget. Vad det har att göra med vilka ni är förstår jag dock inte riktigt :) Men nu vet vi alla fall vem det tredje benet i kolfiberstativet är.

2006-01-09 15:57:48


Daniel Gustafsson     



Hej!
Igår natt fick jag plötsligt blindtarmsinflammation och kom precis hem från Sahlgrenska. Borde vara helt återställd till den 22:e, men det går ju aldrig att garantera... men jag hör av mig i nästa vecka; är på väg till Jönköping för att bo hos mina föräldrar några dagar.
Daniel

2006-01-10 18:16:02


Niklas Aronsson     



Lag Fältskären kör numera med fyrhjulsdrift (till skillnad från övriga trehjulingar). Vi har nämligen begåvats med ett tillskott - Hans Börjesson.

2006-01-11 09:59:33


Anders Johansson.     



Vi ställer också upp med ett lag. Vi=Anders Johansson, Joakim Wernersson och Stig Fredriksson. Eventuellt tillkommer ytterligare deltagare.


2006-01-11 19:16:26


Magnus Unger     



Välkomna Anders och co, alltid roligt med fler lag.

För att ni andra, mot förmodan, ska ha en chans att slå oss har vi handikappat vårt lag med två icke deltagande personer.

De icke deltagande är två journalister som tänkt skriva lite om bland annat januarijakten i en kommande artikel i GP Två dagar. Om allt blir som planerat skall dom vara med oss hela dan från natten ända fram till pizzan på ekliden.

2006-01-14 21:15:43


Björn Dellming     



Va kul! Då ser vi fram emot att alla omöjliga arten ni brukar rota fram fotodokumenteras av dessa journalister ;)

2006-01-14 22:17:57


Markus Lagerqvist     



Kul! Vilken tid är det som gäller för målgång?

2006-01-14 22:39:36


Magnus Unger     



Förra året hade vi målgång 16:30, om ingen har något emot det röstar jag för samma iår. Solen går ner 16:13 den 22:e vilket bör ge skådarljus fram till ca 16:40, så man kunde nästan ha målgång 17:00 för att alla skall hinna skåda var man vill på slutet, annars slutar väl alla skåda i Välen eller nåt :)


2006-01-15 07:09:05


Björn Dellming     



Jag röstar för 17:00. I år ska vi klämma nötväckan i månskenet! :)

Vad gör vi om det ösregnar? Ställs alltihop in då eller kör vi som planerat?

2006-01-15 20:22:59


Pär Lydmark     



Hittills har vi ju varit förskonade från riktigt dåligt väder vid samtliga jakttillfällen, såväl i januari som på kvadraterna, så rent sannolikhetsmässigt närmar väl vi oss en tävlingsdag med riktigt skitväder snart. Vi hoppas dock inte att det blir så på söndag. Sen är ju tävlingen också ganska lång, och så länge det inte ser ut att bli orkan, skyfall och istid hela dagen tycker jag ändå vi siktar på att köra. Det är ju så svårt att lyckas hitta helger när alla kan, och skulle vi bestämma oss för att ställa in på morgonen pga regn eller liknande kan man ju ge sig sjutton på att det kommer att klarna upp redan kl 11...

2006-01-15 20:32:29


Pär Lydmark     



Kul förresten att ni har fått två journalister med er Magnus! Tror dock inte det påverkar er förmåga, utan ni har nog fortfarande lika goda chanser som förut att komma långt efter oss i resultatlistan.

Ska bli kul att läsa artikeln efteråt - "Januarislakten - 18 timmar i en förlorande bil". Vilka som står för slakten säger sig naturligtvis självt.

2006-01-15 20:38:56


Magnus Unger     



17:00 låter bra om alla håller med, man vill ju utnyttja dagen optimalt. Tävlingen kör vi oavsett väder, det blir ju ändå lika förhållanden för alla, och ni vet väl att det inte finns dåligt väder bara dåliga kläder ;)

En regnig dag blir det ju bara mer bilskådande, och de lag som utnyttjar hönö kanske går ut och ställer sig i vindskyddet, det löser sig alltid. Men rekord blir det nog inte om det skulle ösregna.

2006-01-16 09:28:29


Hans Börjesson     



Hej!

Jag har två frågor. Är starten vid midnatt? Kommer någon ihåg det vinnande lagets artantal under tidigare år?

MVH
/Hans Börjesson

2006-01-16 10:36:07


Stig Fredriksson     



Eftersom jag är oerfaren i jaktsammanhang behöver jag få ett klargörande av reglerna, vilket kanske även kan vara en fördel för andra än mig.
1) Var går gränsen för det jaktbara området?
2) Jag inser naturligtvis att vi inte omedelbart skall dela upp oss i våra beståndsdelar, men ett dipp vad gäller hörsel i specifika frekvensområden minskar min förmåga att uppfatta vissa frekvenser. Det är tråkigt, men, som jag brukar säga, inte invalidiserande. Jag räknar dock kallt med att mina yngre kamrater i laget, Anders och Joakim, inte är lika slitna. Kanske skulle jag försöka dölja detta handikap som kan leda till att vårt lag underskattas, något som i det långa loppet emellertid kan visa sig vara en fördel. Min fråga, slutligen (ibland har jag svårt att komma till skott): Skall samtliga i laget se/höra den fågel som skall listas?

mgh
NaturStig

2006-01-16 13:47:34


Magnus Unger     



För att svara på Hans och Stigs frågor:

1: Start valfritt efter 0:00
2: Alla i laget måste se eller höra arten
3: Gränserna är Göteborgs rapportområde (Göteborgs, Partille, Härryda och Öckerö kommun samt Mölndals kommun exlusive Lindome församling, eftersom Lindome ligger i Halland)

De vinnande lagens artantal tidigare år var

2004: 78 arter (Ungers, Svanberg, Oomen)
2005: Tror jag Pär och co och Ungers och co delade första platsen på 76 arter


2006-01-16 14:12:37


Pär Lydmark     



Just det ja, reglerna borde vi kanske påminna om. Här kommer de...

Regler

1. Tävlingsområdet är Göteborgs rapportområde, dvs kommunerna Göteborg, Öckerö, Partille, Härryda och Mölndal (förutom Lindome församling som ligger i Halland). I söder gäller alltså Hallandsgränsen och i övriga riktningar kommungränserna enligt ovan. Samtliga fåglar som observeras måste vara innanför gränsen, man kan t.ex. alltså inte räkna en kungsörn över Kungälv även om den ses från Hisingen.

2. Starten går vid midnatt (men det går naturligtvis bra att starta senare) på valfri plats. Målgång sker absolut senast kl 17:00 på Villa Ekliden (GOF:s lokal i Västra Frölunda). Där blir det artgenomgång och pizza till självkostnadspris.

3. Varje lag ska bestå av 3-5 deltagare.

4. Samtliga deltagare i laget måste se/höra arten för att den ska få räknas. Alla behöver dock inte se/höra samma exemplar, så det går bra att reparera luckor under dagen utan att alla behöver se/höra arten igen, bara alla i slutändan har sett/hört arten.

5. Mörkning av sällsyntheter är inte tillåten, dvs hittar du något som är så sällsynt att du normalt hade larmat ut denna (om du är med i C3 BMS), måste du göra det även om det innebär att andra lag får reda på det.

6. Framlockning av fåglar mha bandspelare och annan likvärdig apparatur är inte tillåten. Ficklampa är dock tillåtet.

Inför artgenomgången

För att göra artgenomgången så spännande som möjligt ska alla lag anteckna (1) alla arter de ser/hör på en artlista eller liknande och (2) aktuell summa för laget vid varje hel timma under tävlingens gång. Vid artgenomgången går vi sedan framåt timma för timma och följer ställningarna fram till målgången kl 17:00. Notera gärna också vilka arter som bara vissa deltagare i laget lyckades se/höra (och som därmed inte kan räknas i totalsumman).

Jag tror det var allt. Har jag glömt något?

2006-01-16 14:22:09


Anders Kronhamn     



Hårdskådare, söndagsskådare och stringare!

Undertecknad har med skräckblandad förtjusning följt ordväxlingen i årets januarijakt och undrar därför följande:

Skulle man inte kunna tänk sig att datum och tider fastställs innan diskussionen börjar? Att först ha en diskussion om vilken dag jakten ska gå av stapeln och därefter vilken sluttid som gäller ter sig alldeles osedvanligt veligt. En liten snabbsammanställning om vilka regler som gäller borde kanske också kunna läggas upp på kustobsars eminenta sida?! Reglerna är ju trots allt desamma varje gång, eller?

/Grabben i gnällbältet

2006-01-16 14:27:14


Pär Lydmark     



Oj, nu såg jag att Magnus redan hunnit svara medan jag skrev ihop lite längre regler. Ja ja, det skadar väl inte. Nu fick ni lite extradetaljer också, ni som inte varit med tidigare.

2006-01-16 14:32:34


Pär Lydmark     



Jo, reglerna borde vi definitivt lägga på en sida. Vi har planer på en speciell avdelning för alla olika tävlingar här på Kustobsar, får se när vi hinner få ut den. Jag och Magnus pratade om den senast förra veckan.

När det gäller datum hade vi så gott som spikat den 14/1, men frågade ändå kort om det var ett dåligt datum, vilket det visade sig vara. Sen blev det ju ett himla velande fram och tillbaka, men i slutändan har vi ju i allafall fått ihop rekordmånga startande lag. Sluttiden hänger ju också lite på vilket datum man kör eftersom skymningen infaller olika sent beroende på datum.

Men jag kan hålla med om att det har varit veligt. Hur man än vänder sig har man näbbet fram...

2006-01-16 14:37:54


Magnus Unger     



Ett tips till alla lag är att skriva upp varje art på ett papper med följande information.

1: Skata 08:00
2: Kråka 08:10
3: Gräsand 08:12
...

Detta sätt att anteckna har vi i vårt lag kört med varje kvadrat och januarijakt, fördel med detta sätt är att man slipper räkna efter vid varje klockslag hur många arter man har och kan därmed utnyttja tiden till skådning istället. Nackdel mot artlistemetoden är att man inte lika lätt ser vad man saknar för arter, men detta löses enkelt med att man kör med både och, dels ovanstående metod och ett litet kryss på listan.

Timräkningar får man ju på köpet eftersom arterna är uppskrivna i kronologisk ordning.

2006-01-16 15:17:51


Pär Lydmark     



En annan variant är att på en vanlig artlista för varje art sätta ett kryss och i fältet bredvid skriva löpnumret.

X  Knölsvan   43
    M. sångsvan
X  Sångsvan   12
    Sädgås
...

Fördelen gentemot Magnus metod är att man slipper springa runt och titta på klockan hela tiden. Nackdelen är att man kan missa vilket totalantal man ligger på för tillfället, dvs skriva 43 på två ställen i rad. Jag brukar lösa det genom att i anteckningsfältet på artlistan förutom varje heltimmessiffra även längst ner ha en rad med pinnar som jag fyller på i vanliga femklumpar (fyra raka med ett snett över). Men det har hänt att jag missat ändå, så kanske är Magnus metod att föredra. Kanske ska testa den i år för att se. Någon som har andra metoder?

2006-01-16 15:44:10


Pär Lydmark     



Det verkar väldigt öppet på väderfronten inför söndag. Prognoserna de tre senaste dagarna i GP har skiljt sig så mycket som 25 grader:

I förrgår: 0/+5, mulet, 8-12 m/s V
Igår: +5/+10, halvklart och skurar, 8-12 m/s S
Idag: -15/-10, mulet med lite sol, 3-7 m/s SO

Ska bli spännande att se hur det verkligen blir. Just nu talar väl det mesta för att det blir svinkallt!

2006-01-19 11:24:41


Anders Kronhamn     



Och som vi alla vet är GP:s väder en myyycket tillförlitlig källa...
Men som sagt, det verkar bli kallt (till och med enligt SMHI!). Så det är bara att plocka fram extra långkalsonger och snowboots samt lite spolarvätska till frontlinserna!

2006-01-19 11:49:23


Pär Lydmark     



Magnus, jag vill minnas att du på dvärgspoven i höstas sa att du max hade haft på dig långkalsonger två gånger sedan du började skåda, och att det egentligen aldrig behövdes. Är det dags för en tredje gång nu kanske? ;)

2006-01-19 12:57:40


Magnus Unger     



Inte en chans för långkallingar och jacka på söndag, det kommer bli för varmt med det tempo vi kommer hålla.

Jag kanske slår till på mössa och vantar iaf :)

2006-01-20 20:03:24


Magnus Unger     



Apropå något annat så verkar det mörkas rejält inför jakten, endast 2 gråsiskerapporter idag i Göteborg, för det kan väl inte bero på vädret ;)

2006-01-20 20:06:14


Klas Reinholdson     



Måste tyvärr meddela att brigaden hastigt fått förhinder och därför ej mkan medverka. Lycka till ni övriga.



2006-01-21 11:22:15


Uno Unger     



Är det någon som har koll på den slutgiltliga laguppställningen? Frågar bl.a. för planeringen av mängd mat (d.v.s. pizza) och dryck.

2006-01-21 11:49:53


Pär Lydmark     



Jag har inte totalkoll på hur många som slutligen kommer att delta i alla lag, men en minimisiffra inklusive journalister m.m. får jag till 21 pers. Så om man räknar med att vi blir 23-25 så har vi väl lite marginal. Det burkar ju inte vara något problem att få pizzan att gå åt...

2006-01-21 20:24:45


Pär Lydmark     



En sak till, lite sent påkommet men ändå. Tidigare år har alla lag noterat hur många mil de kört under dagen, så det vore kul om alla kunde göra det i år också. Bara som en påminnelse, det går kanske att efterkonstruera i de flesta fall men ni som hinner se det här kan ju nollställa trippmätaren vid start.

2006-01-21 20:26:47


Thomas Karlsohn     



Nu ser vi fram emot en spännande redogörelse för hur evenemanget avlöpte! Med tanke på den styva svansföringen i vissa av de ovanstående inläggen skall det bli intressant läsning... ;-)

2006-01-22 20:11:24

 
Anders Johansson.     



Så var då dagen till ända och vi kan, efter god mat och eminent artgenomgång, konstatera att vi hamnade råsist på 62 arter. 62 arter som vi absolut är stolta över!

I bilen hem var vi alla tre överens om att det hade varit en strålande dag och att vi haft mycket trevligt. Efter ett tiotal sekunders övertalning av Stig bestämde vi att vi gladeligen ställer upp igen nästa år.

Tillställningen avslutades dock lite abrupt tyckte vi. Därför applåderar vi och gratulerar segrande lag och andra goda insatser nu! GRATTIS!!!

Mvh Lag Stig - Anders Johansson, Joakim Wernersson och Stig Fredriksson

2006-01-22 21:43:25



Svara på
detta inlägg