FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Fältbestämning 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Fältbestämning


Till
översikten
Skottpengar på ugglor...

Niklas Aronsson     



...tänker vi inte erbjuda, däremot möjlighet att kunna kvittera ut milersättning för att leta ugglor inom Atlas-inventeringen.
I år är det sista året för inventeringen i Gbg-området. Det kommer därför att krävas vissa specialinsatser under året för att komplettera och göra bilden av arternas utbredning så korrekt som möjligt.
Först ut är ugglorna.
Mitt förslag är att vi samlar ihop fyra bilar (eller fler) och åtta personer (eller fler) och letar i Kungsbacka kommun.
Andreas Wållberg, som även följer med, är kartläsare och lägger upp ett antal lämpliga rutter för bilarna. Vi träffas på ett trevligt fik/matställe vid åttatiden och letar sedan under några timmar.
Alla som vill följa med är hjärtligt välkomna.
Problemet är bara att hitta en tid som passar. För en del är fredagar-lördagar bäst, för andra en vardag.
Förutom Andreas och jag, är även Hans Börjesson, Roger Eskilsson, Jan Lundqvist och Christer Fält intresserade, men vi behöver vara fler.
Jag föreslår måndag 12 februari. Kan alla som är intresserade maila mig på niklas.aronsson@pratminus.se, oavsett om ni kan den aktuella dagen eller inte.
Jag tror det kan bli superkul!


2007-02-08 14:22:17


Kristoffer Nilsson     



Jättebra initiativ, tycker jag. För egen del kan jag inte vara med den föreslagna kvällen, men jag önskar er lycka till.

De skådare som hör ugglor framöver kan hjälpa till med att rapportera dessa med atlaskriterie i Svalan. Alla observationer är av stort intresse så ut i skogen och lyssna och rapportera. Må väl!

2007-02-08 21:45:37

 
Andreas Nyström     



Kanske lite sent, men jag och Ola Bäckman skulle kunna tänka oss att hjälpa till, om det då inte redan är försent.

2007-02-15 20:54:04



Svara på
detta inlägg