FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Nån mer som inte har sett den iberiske än?

Hampus Lybeck     



Eftersom jag inte har bil eller körkort så har jag inte lyckats komma iväg och skåda iberisk gransångare ännu (pappa har visat sig högst ovillig att köra dit ner). Om nån ska ner innan den sticker och har plats i en bil eller så, så följer jag gärna med.

Jag nås lämpligen på 0702 50 17 82

2007-05-19 20:35:30


Hampus Lybeck     



Nu har jag inte kryssat nånting på flera dagar och börjar därför snegla söderut igen. Nån som till äventyrs ska iväg och plocka spanjoren till sin junilista? :) Jag hade inte retat mig lika mycket på om den hade stuckit igen efter ett par veckor, men nu är den väl inne på sjunde veckan eller nåt och förmodligen har alla skådare mellan Hamburg och Nordkap varit där nu utom jag :D

kom igen nu! Det är bara tretton mil :)

telnr som ovan.

2007-06-13 17:43:24


Magnus Lundström     



Hej!

Ta tåget till Halmstad (alt. Falkenberg) sedan buss ut till Särdal (Särdal strandskog, busör) flera hållplatser finns i närheten (kanske någon Halmstadskådare kan svara på vilken hållplats som är närmast gransångaren?). Jag hiitade infon på Hallandstrafiken.se, sj.se

Ytterligare tips... ta tåget ner till varberg och gå genom industriområdet ut till getterön. Jag har gjort det ett par ggr och det brukar ta mig ca 20-30 min beroende på vilken obsplats man avser. Jag brukar avsätta en hel dag för en sådan resa och knalla runt lite på getterön. Finns fina gång/cykelvägar längs getterön. Funderar själv på o ställa en cykel vid Varberg C så kan man cykelskåda på Getterön (kan kopiera upp ett par nycklar i så fall om fler e intresserade). Tåget e faktiskt snabbare än bilen i detta fall. Går ofta och rel. billigt om man bokar i förväg.

Dessutom.... funderar på o dra på cettin... kan kontakta dig i så fall. Jag skall försöka få ihop ett gäng om inte nån annan fixar resa (min bil e på tok för liten för ett så långt drag). Tänkte i så fall dra innan midsommar. Det går att ta sig kollektivt till cettin men kostar i dagsläget runt 1100!!!!!!!

2007-06-13 19:20:19


Hampus Lybeck     



Har hittat eventuell samåkning till Busör till helgen beroende på väder.

Är även intresserad av ett Cettidrag. Synd bara att jag börjar jobba på fredag så att jag plötsligt är begränsad till helger :)

2007-06-13 20:01:10


Elon Wismén     



Hampus, om ibericus-draget skulle gå av stapeln på söndag så är jag också intresserad.

2007-06-14 11:21:24


Sven-Olof Martinsson     



Elon, du är välkommen att åka med på söndag om vädret
är tillräckligt bra.

Hampus, söndag är den enda dagen jag och Kerstin kan
denna helgen.

Vi stämmer av på lördag.

Jag har mobilnr: 0762-707101

2007-06-15 08:54:13

 
Hampus Lybeck     



check!

Hörs imorrn (senare idag).

2007-06-16 01:35:07



Svara på
detta inlägg