FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Lokaler 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Lokaler


Till
översikten
Vilken lokal bra för foto

Magnus Eriksson     



Det här blir fler frågor i en så hav tålamod med mig, please.
Tänkte bege mig till Tofta kile, men får ingen rätsida på om man ska ta någon färja vid Ulvesund/Brunstorpsnäs eller åka via Kungälv. I fallet färja var hittar man tidtabeller?
Jag är övertygad om att Tofta säkert blir spännande, har aldrig varit där dessutom. Men jag vill ändå passa på och fråga om det är någon som har någon åsikt om fotomöjligheterna. Finns det gömlse eller sitter man på långt avstånd och var går man för att komma så nära som möjligt utan att störa?
Eller är det någon som har något bättre lokalförslag för fotomöjligheter i Göteborgstrakten?
Funderar också på Troslandaviken, intressant lokal med väldiga kontraster i och med blandningen av mänsklig påverkan och natur.

2007-05-22 00:14:32

 
Niklas Aronsson     



Är Troslandaviken ett nakenbad jag inte känner till?
Jag tror stenhårt på Torslandaviken av exakt det skäl du nämner. Just brytningen mellan hård mänsklig exploatering och naturens försök att återta det människan erövrat är i alla fall för mig en enorm lockelse. Jag hade en tanke för ett år sedan att filma vid Backsvalekolonin medan de körde motorcykel där eftersom just den aktiviteten var själva gränssnittet eller frontlinjen mellan de båda storheterna. Tyvärr krockade idén med boken jag skrev i fjol och nu så körs det inte längre motorcykel på kolonin, men i och för sig fortfarande på grusplanen nedanför. Mitt tips är att porträttera Torslandaviken och visa på den spännande motsägelse som finns just där. Naturromantiska bilder och närbilder på fåglar mot vacker naturfond går det tretton på dussinet.

2007-05-22 08:01:53



Svara på
detta inlägg