FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Kustobsar 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Kustobsar


Till
översikten
Error!

L. Stefan Andersson     



Är det bara jag som inte kan få fram observationerna för 5/6 + 6/6 eller har man haft problem med sidan?

Mvh: Stefan Andersson

2007-06-07 16:11:14


Torbjörn Janson     



Problem även här! Kanske är den tidiga högsommarvärmen som får fiberoptiken att smälta i kablarna...

2007-06-07 16:27:42


Per Norberg     



På förmíddagen gick det bra att gå in. Så det är något som hänt på em. Så det är bara att vänta.

2007-06-07 17:59:23


Jon Håkansson     



Jag tror inte värmen är boven i dramat, det är bara ut och njuta så länge det varar.

Däremot verkar det vara problem med Hallandsdelen just dom här två dagarna. Vet att det varit strul med det förut men minns inte vad det var.

Om man går in i observationer och tar Göteborgstrakten eller Bohuslän för sig så funkar det.

2007-06-07 18:12:14


Pär Lydmark     



Precis som Jon säger så gäller felet bara Halland, och väljer man Gbg eller Boh dessa dagar får man fram obsarna. Det har varit på samma sätt vid något eller några tillfällen. Jag minns inte exakt vad det berodde på, men jag har för mig att det var så att när den senast inlagda obsen från den drabbade regionen var av en viss typ (viss art/ras eller omständighet) så uppstod problemet. Så fort någon rapporterade något annat började det fungera igen. Sitter just nu och försöker bläddra igenom gårdagens Hallandsobsar på Svalan för att se vad som spökar men jag får timeout-felmeddelande från Svalan mest hela tiden så det går långsamt...

2007-06-07 19:04:11

 
Magnus Unger     



Jag har hittat felet och har meddelat Svalan killarna, förhoppningsvis fixas det snarast.

Felet var ett lokalnamn med &-tecken i namnet, vilket det känsliga XML-formatet inte gillar.

2007-06-09 20:18:47



Svara på
detta inlägg