FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
För att göra inlägg i forumet måste du logga in. Eftersom forumet drivs i samarbete med Kustobsar, är det Kustobsars användaruppgifter som gäller.
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

» Ny användare
     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Fågelmatning i slottskogen.

Magnus Eriksson     



En väl använd matningsplats verkar vara vid busskaget vid lilla dammen i slottskogen. Både i vattnet (privatpersoner, slottskogens djurskötare), på vägen (privatpersoner) samt i busskaget.

Eftersom jag själv är olyckligt utan tomt så har jag ingenstanns att mata fåglar så jag har funderat lite på denna plats vid lilla dammen. Men har några funderingar.

1. Finns det några regler för detta (verkar ju finnas regler för allt)
2. Har redan hängt upp några talgbollar för skojs skull bara för att få beskåda supersmarta kajor som hissar upp bollen och gör slut på den inom 3 minuter (klockade händelsen!!) Visst dom ska väl också ha mat men det var väl inte riktig så att min plan gick ut på att mata kajor. Någon som har några tips?
3. Någon annan här som brukar mata vid denna plats (förutom att kasta bröd till änderna som väl inte är något man bör göra?) och har några tankar runt detta.
4. Har noterat att ingen har börjat mata ännu men jag vet att det brukar vara den del mat där varje vinter som jag och mina barn brukar "vitja" på fågel med lika stor förväntan varje gång. Så när brukar man börja mata?

2007-11-06 21:43:07



Svara på
detta inlägg