FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Föreningsfrågor 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Föreningsfrågor


Till
översikten
Fågelcirkel för nybörjare

Stina Thelander     



I vår planerar GOF ha korta provapåcirklar i artkännedom för de verkliga nybörjarna
Det blir endast fyra gånger, varav två är ute i naturen.

Vi vet att fågelintresset har ökat betydligt och att många är intresserade att lära sig mer om fåglar. Samtidigt har vi genom åren förstått att det gäller att ta det försiktigt i början och det är därför vi nu gör försök med cirklar på endast fyra gånger.

Djupnar fågelintresset så är det dags för fortsättningskurser.

I höstas hade vi ”cirklar för cirkelledare”, där vi tillsammans utformade en skiss till nybörjarcirkel. Vi har nu åtta nya cirkelledare och tror oss alltså om att klara anstormningen av intresserade nybörjare.

De flesta personer som läser nyhet på våra hemsidor är ju inte målgruppen för nybörjarcirkel.
Men ofta är det någon i vår bekantskapskrets som säger ”jag skulle så gärna vilja lära mig mer om fåglar”

Nu är det dags att säga:
Ring så snart som möjligt till GOF.s telefonsvarare,
031-49 22 15, så vi kan planera in cirklarna och glöm inte att uppge namn, telefonnummer och vilken vardagskväll du föredrar för kvällsträffar.

Cirklarna kommer att starta i mars och kostar endast 100 kronor.

Stina Thelander


2009-02-08 06:43:40


Daniel Gustafsson     



En idé skulle kanske vara att sätta upp information om detta på Zoologen. Det bör ju ha kommit nya studenter dit (fast de är få..) nu, och efter att ha lett sommarkurser i artkännedom med mera förra året vet jag att det finns ett stort intresse att veta mer om fåglar bland många biologistudenter (surprise, surprise...). Om inte annat skulle det ju göra sommarkurserna ännu enklare för oss doktorander^^.

Jag är i London resten av veckan och kan därför inte sätta upp dem själv, men skulle kunna göra det nästa vecka. Om detta skulle vara intressant: finns det någon sorts utkast på något jag kan sätta upp, eller ska jag göra en sådan själv, baserad på vad du har skrivit här?

2009-02-09 14:27:41


Stina Thelander     



tycker det låter jätebra att du gör ett utkast, Daniel

2009-02-09 14:36:32


Daniel Gustafsson     



Då ska jag jobba på det ikväll.

2009-02-09 14:44:38


Daniel Gustafsson     



Glömde helt bort detta, men jobbar på en affisch nu. Vil du se den först, Stina?

2009-02-24 14:05:43


Stina Thelander     



Oj! JAg glömde det också. Nu har vi fått så många anmälningar så för tillfället klarar vi inte fler.

Men bra om du tänker fram en affisch till nästa tillfälle

2009-02-24 19:39:21

 
Daniel Gustafsson     



Haha, nå då vet jag det i alla fall.

2009-02-25 12:40:31



Svara på
detta inlägg