FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Kustfoto 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Kustfoto


Till
översikten
Regler 2011-Förslag

Peder Kinberg     



Att rösta är idag alldeles för tidskrävande och komplicerat enligt min mening. Antalet röstande är få.
-
Personligen har jag ofta svårt att välja vilken av mina bilder jag skall tävla med.
Förslag inför nästa år: Varje tävlande ställer upp med två bilder och man röstar på de bilder man tycker är bäst! Behåll poängen 1-5, men bara en kategori.
Det blir fler bra bilder att njuta av och ta ställning till, men också enklare.

Sommarhälsning från Väjern,
Peder

2010-08-06 11:34:29

 
Stina Thelander     



I juli var det 17 bilder och 18 röstande. Fotograferna plus jag?
Håller med om att det är svårt att rösta. Särskilt för oss icke-fotografer. Fåglarna är så oerhört vackra – finns dom i verkligheten eller enbart i kamera-ögat?

Personligen skulle jag önska att det fanns en zoom till bilderna så man kunde zooma ut och se landskapet. Mitt önskemål inför 2011 är därför att det är två kategorier: en för fågeln och en för landskapet där fågeln fanns.
Vi vill ju gärna bevara det landskap där fåglarna finns -och om vi inte kan det så kan vi ju åtminstone bevara bilden av landskapet.

Letade steglits på Renovatippen i går! Just nu är tippen faktiskt vacker! Peder Du som jobbat med Torslandaviken så länge! Har du någon bild över hur det såg ut ”före tippen”?

Sommarhälsning från Kållered,
Stina


2010-08-08 08:53:09



Svara på
detta inlägg