FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Förvinnande rubriker på GOFs hemsida

Marianne Ohlander     



Ibland (t ex idag) saknas rubrikerna Program, Föreningsinfo, Lokaler, Fågelskydd, FpV och Länkar när jag loggar in på GOFs hemsida. Varför? Kan jag själv åtgärda det?

2010-12-11 10:29:15


Jan-Åke Noresson     



Själv har jag haft lite trubbel med kustobsar.se. Det dyker inte upp något popupfönster när jag håller muspekaren över info-symbolen (i:et med kommentar till själva obsen). Detta har varit ett problem med Firefox som webbläsare, men inte med Internet explorer, de senaste dagarna. Explorer har funkat som den ska.

Underligt nog har Firefox visat info-text som den ska på Svalan, men inte på kustobsar.se, trots att dessa uppgifter i prinicip är importerade från Svalan.
I dag fungerar dock även Firefox perfekt, visar snällt info-text i popup-fönster, även på Kustobsar. Lynnig teknik, det här...

2010-12-11 10:53:04


Pär Lydmark     



Marianne, ditt problem låter som ett zoomproblem. Webbläsarna Safari och Google Chrome gör fel när de ändrar sidstorleken på websidor med ramar/frames (dvs olika delsidor i olika delar av fönstret) vilket gör att om man zoomar upp (Ctrl +/Cmd +) för att få större teckenstorlek försvinner menyraden ner och döljs bakom framekanten.

Firefox och IE fixar det utan problem, men inte ovan nämnda läsare + eventuellt några till (troligen en del mobila läsare också). Trycka Ctrl 0/Cmd 0 (alltså en nolla) för att återställa zoomen till noll så borde det funka.

2010-12-12 08:36:21


Marianne Ohlander     



Tack för tipset. Eftersom jag använder Safari så är det troligen det felet.

2010-12-13 10:41:25


Evamaria Ferm     



Jag får inte infosymbolen att funka med Firefox 3.6.13. På jobbet har jag 2.0 och där funkar det. Likaså funkar inte infon om man visar obsen på karta, det blir bara "stumma" svarta prickar. Fungerar utmärkt med Safari, men jag föredrar Firefox till allt annat så det är lite irriterande. Är det ett kännt problem eller har jag gjort någon klantig inställning någonstans?

2011-01-07 14:40:29


Evamaria Ferm     



Och varför är det sådan fördröjning innan inläggen dyker upp på startsidorna (senaste inlägg) både på Kustobsar och GOFs hemsida?

2011-01-07 17:34:25

 
Evamaria Ferm     



Ibland! Nu dök det upp direkt.

2011-01-07 17:35:42



Svara på
detta inlägg