FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Övrigt 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Övrigt


Till
översikten
Kaspisk trut

Christer Fält     



Under söndagen den 14 augusti upptäckte Stefan Svanberg en kaspisk trut vid Göteborgs fiskhamn. En vecka tidigare, måndagen den 8 augusti, vid samma lokal påträffade jag en individ som också visade upp goda karaktärer för kaspisk trut.

Dock rådde, vid den aktuella tidpunkten, en viss osäkerhet, tvivel om bestämningen. Av den orsaken postade jag några bilder till Hans Larsson, sakkunnig inom familjen måsar och trutar, därtill RK ledamot.

Så igår, måndagen den 15 augusti, fick jag äntligen svar från honom – det var en kaspisk trut, ”en fin” till på köpet. Det betyder att två kaspiska trutar besökt fiskhamnen, en unik händelse för vårt rapportområde.

På grund av detta skriver jag denna tråd, samt till detta uppmärksamma att de mycket väl kan vara kvar vid fiskhamnen.

Är man nyfiken på de bägge trutarnas uppsyn och fagra yttre kan man besöka min blogg www.christerfalt.com

Bild på Stefans trut ses under rubriken "Två vänliga ljus."

/Christer


2011-08-16 21:12:25

 
Christer Fält     



Nya bud från Hans Larsson. Enligt honom är truten sedd måndagen den 8.8 samt söndagen den 14.8 en och densamma.

Larsson presenterar mycket övertygande argument på min blogg, www.christerfalt.com, att så är fallet.

/Christer

2011-08-17 11:10:32



Svara på
detta inlägg