FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Föreningsfrågor 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Föreningsfrågor


Till
översikten
Varför har GOF ingen aktivitet på Fågelskådningens dag?

Niklas Aronsson     



Hur kommer det sig att GOF inte har någon aktivitet under den helg som numera kallas Fågelskådningens helg, som infaller just den här helgen? Inte en rad på hemsidan om vare sig Fågelstornskampen eller Fågelskådningens dag. I Torslandaviken guidar jag och Magnus Persson allmänheten, men det är för Föreningen Torslandavikens Naturreservats räkning.

2012-05-06 09:11:05


Morgan Johansson     



Det mesta av arbetet inom GOF är ideellt arbete undantaget personal på Fågelcentralen och något större projekt där vi har arvoderat olika personer. Det kan därför vara svårt att vara med på olika arrangemang hur intressanta dessa än är. Fågelskådningens dag-helgen krockar med Skärfläckans dag där vi brukar vara representerade och i år krockade det med en exkursion till Hornborgasjön. Det kan tyckas att detta är en dålig planering men det beror på det jag skrev tidigare, det mesta av arbetet i GOF är ideellt och därmed frivilligt.

Men vi i GOF:s styrelse ser gärna att vi vid kommande arrangemang är med men då behöver vi också vara fler som jobbar med detta. För att kunna medverka behövs det någon som "håller i trådarna" och ett flertal som kan leda t.ex. exkursioner på lämpliga platser. Så finns det någon som kan/vill samordna för kommande års Fågelskådningens dag hör av er till oss på gof@gof.nu så kan vi redan nu börja planer för kommande år.

Morgan Johansson
Ordförande i GOF

2012-05-10 11:42:53


Niklas Aronsson     



Kanon!



2012-05-11 22:54:07


Stig Fredriksson     



Att vi missade Fågelskådningens dag i år var knappast brist på ideella krafter utan snarare slarv, i denna hektiska vårens tid glömde vi bort det. Också jag - plötsligt är vi i mitten av maj, hoppsan... Vi får skriva in söndagen 5/5 (12/5?) i agendan, på hemsidan och i FpV för nästa år.


2012-05-21 17:56:02


Gunilla Jarfelt     



Nej, Stig, det var inte fråga om slarv, utan helt enkelt bara brist på tid och resurser. Då måste man (tyvärr) ibland prioritera, och i år prioriterade vi bort Fågelskådningens dag. (Att det var Fågeltornskampen även denna helg var dock en nyhet för mig (men förmodligen ingenting som vi i Exkursionskommittén ändå skulle gjort något speciellt med.)

Det finns ingen speciellt utpekad som ser till att nyhetsdelen på hemsidan fylls på med nya nyheter, utan Näbbmaster Rolf Skoog är mycket tacksam för alla tips han kan få.

Den som alltså känner till något som kan vara av intresse för många, och som platsar som en nyhet, skickar med fördel in detta till hemsidesredaktionen, emailadress hemsida@gof.nu.

Den som gärna ställer upp som ledare och/eller sammanhållande för olika aktiviteter får mycket gärna höra av sig till någon i exkursionskommittén. Vilka som är med och deras emailadresser står på GOFs hemsida, www.gof.nu.

2012-05-23 16:32:07


Gunilla Jarfelt     



Det sista stycket var visst bara till vissa delar sant. Alla emailadresser står inte på hemsidan, utan bara min, men det går utmärkt att anmäla intresse till mig. gunilla.jarfelt@gof.nu.

2012-05-23 16:34:48


Gunilla Jarfelt     



Det sista stycket var visst bara till vissa delar sant. Alla emailadresser står inte på hemsidan, utan bara min, men det går utmärkt att anmäla intresse till mig. gunilla.jarfelt@gof.nu.

2012-05-23 16:36:26

 
Stig Fredriksson     



Ok, då får jag väl medge att det för min del var glömska - jag har varit med många år men inte själv hållit i det. Det är trevligt att visa Skogens pärlor för intresserade av fåglar. För att kompensera för denna glömska kallade jag på en Slottsskogs-epostlista och var ute sistlidna söndag. Tack vare detta hörde jag ffg på 16 år en sommargylling i Slottsskogen, inte helt oväntat men ändå roligt. Rapport från vandringen finns på slottsskogsbladet.blogspot.com

2012-05-28 15:56:27



Svara på
detta inlägg