FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Atlasinventeringen 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Atlasinventeringen


Till
översikten
Pip i buskarna...

Kristoffer Nilsson     



Hej!

Nu piper det i nästan var och varannan buske när man är ute och rör sig i parken, på favoritlokalen eller bara kring huset där man bor.

Rapportera gärna in alla observationer med häckningskriterier till Svalan/Kustobsar så att de observationer just du gör verkligen kommer med i Atlasinventeringen.

Jag tror inte att det nog kan påpekas vilken vikt alla observationer har, såväl gråsparven i trädgården som hornugglan på favoritlokalen. TACK för hjälpen!

Må väl och trevlig Midsommar!

2006-06-22 20:35:01


Stina Thelander     



Håller med dig Kristoffer! Det är väldigt mycket som händer just nu. Då vi åt i trädgården i går kom en gråsparv till bordet, vilket inte hänt på flera år. Sen hittade jag hans syskon också.

Och så många fåglar som far omkring med mat i mun utan att äta själv! Jag ska rapportera både trädpiplärka, ängspiplärka och dubbeltrast med kriterium 16 (=föda åt ungar).

Tornseglarna seglar omkring utan att jag kan se vart dom tar vägen. Tänk om alla som har tornseglarbon i sin närhet rapporterade det!


2006-06-25 18:21:07

 
Kristoffer Nilsson     



Hej i sommarvärmen!

Det piper fortfarande i buskarna och det börjar pipa i holkarna igen för nu är flera arter på gång med andrakullarna.

Dessa observationer är ju lika viktiga för Atlasinventeringen så fortsätt att rapportera in fågelobservationerna med atlaskriterier och njut av svarthättornas sång ett tag till... Må väl!

2006-07-18 19:36:09



Svara på
detta inlägg