FORUM 
» Senaste inläggen
» Översikt

» Föreningsfrågor (84)
» Kustobsar (80)
» Svalan (76)
» Lokaler (179)
» Utrustning (71)
» Atlasinventeringen (38)
» Fågelskydd (55)
» Torslandaviken (25)
» Rapportering/RRK (49)
» Fältbestämning (189)
» Observationer (291)
» Foto (49)
» Kustfoto (51)
» Upplevelser i fält (78)
» Köp & Sälj (349)
» Samåkning (34)
» Övrigt (631)

     LOGGA IN 
ANVÄNDARNAMN

LÖSENORD

     Kustfoto 


Direkt till
senaste svaret


Visa fler trådar
under Kustfoto


Till
översikten
Månadens art + bildstorlekar i Kustfoto

Pär Lydmark     



Hej!

Den här månaden hade ovanligt många missat att bildstorleken måste vara exakt 600x400 eller 400x600 i Kustfoto. Det fanns både för stora och för små bilder uppladdade. Jag har nu ändrat storleken på alla till rätt format, vilket innebär att de bilder som var små blivit uppskalade och därmed tappat lite i kvalitet (i och för sig knappt märkbart för det var inte mycket det handlade om). Men jag ber alla tänka en extra gång på detta till nästa månad så att vi kan få så rättvisa omröstningar som möjligt. Jag har fått ett par frågande mail idag där folk som velat rösta tyckt det varit svårt att bedöma bilderna mot varandra eftersom storleken varierat, men nu är det alltså fixat. Har ni redan varit inne och tittat på bilderna kan ni behöva högerklicka och trycka på Uppdatera i webbläsaren för att fram bilderna i rätt storlek.

Sen har jag som vanligt inte hunnit uppdatera startsidan för Kustfoto på ett litet tag, men det kommer så fort jag hinner. Tills dess kan ni som är ivriga att börja plåta månadens art sikta in er på nötväcka, som alltså är månadens art i mars.

2007-03-01 18:55:49



Svara på
detta inlägg